نماینده ولی فقیه در لرستان :

اولین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است /در گام دوم انقلاب اسلامی باید عیوب و کاستی‌ها را برطرف کنیم

۱۳۹۹/۱۱/۱۷ - ۲۳:۲۶:۳۴
کد خبر: ۱۱۳۲۵۱۰
اولین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است /در گام دوم انقلاب اسلامی باید عیوب و کاستی‌ها را برطرف کنیم
حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی گفت: رشد صنایع دفاعی در نظام جمهوری اسلامی امری کاملاً روشن و مشهود است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی درخطبه های  این هفته نماز جمعه خرم آباد ،اظهار کرد:  اطاعت از آموزه های الهی در زندگی فردی و اجتماعی ما باید سر لوحه همه فعالیت‌های ما باشد.

او با بیان اینکه فتح مکه در سال هشتم هجری اتفاق افتاد و زمانی اتفاق افتاد که ۲۰ سال از بعثت نبی مکرم اسلام گذشته بود و در این مدت آنچنان اوضاع بر مسلمانان سخت و دشوار می‌شد که برخی از مسلمانان در آن وعده الهی که خداوند وعده داده بود به یاری و نصرت به تردید افتادند، تصریح کرد: و این تردید را خداوند متعال در سوره احزاب آیه ۱۰ به این مسئله اشاره می‌ کند.

امام  جمعه خرم آباد با بیان  اینکه از جمله این سختی‌ها محاصره شعب ابی طالب بود که مسلمانان سه سال در محاصره سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بودند در دره‌ای در مجاورت کعبه بدون آب، گیاه، پوشش و در زیر آفتاب سوزان به همراه خانواده در محاصره بودند و راه‌ها به سوی آنان بسته بود، افزود: در طول این سه سال بچه ها از گرسنگی گریه میکردند و صدای گریه اطفال مسلمانان به گوش مشرکین قریش می‌رسید ولی آنان از وضعیتی که برای مسلمانان پیش آمده بود خوشحال بودند و عده ای از این اطفال بیمار و فوت کردند، همچنین افرادی که به دنبال کمک به مسلمانان بودند از سوی مشرکین قریش ممانعت بعمل می آمد.

تو با بیان اینکه شرایط کنونی کشور مشابه شرایط مسلمانان در شِعب ابی‌طالب است، البته تمام ناراحتی ها سنگینی‌ها و سختی‌های شِعب ابی‌طالب و محاصره مسلمانان بر روی دوش پیامبر که رهبر نهضت بود می نشست، تصریح کرد: اتکای همه به سمت پیامبر(ص) بود و همه منتظر بودند ایشان در این شرایط چه کاری انجام می‌دهد و چه تصمیمی می گیرد.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به اینکه پیامبر(ص) عمود مستحکم خیمه اسلام و آن ایمان متوکل به خدای بزرگ و آن استقامت را در بین مسلمانان ترویج و گسترش داد و آن ایمان اولیه ای که مسلمانان به راه و شیوه پیامبر داشتند، آنها را نجات داد، خاطر نشان کرد: در اینجا بود که آیه «إِذَا جَاءَ نَصْرُ اللَّهِ وَالْفَتْحُ» آمد و سوره «نصر» در فتح مکه بر پیامبر اسلام نازل شد.

او با بیان اینکه با وجود نصرت الهی می توان به پیروزی رسید و ما برای نصر و پیروزی نیاز به نیروی انسانی داریم، نیاز به تجهیزات داریم، اما آن کسی که پیروزی را رقم می‌زند خدای متعال است؛ تاکید کرد: نصرت الهی باید پشتوانه تلاش و کوشش و مجاهدت‌ها باشد، خدا را با صفات جلال و جمال اش یاد کردن مهم است.

 

حجت الاسلام  شاهرخی با اشاره به یکشنبه نوزدهم بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی است و دوشنبه بیستم بهمن ماه آغاز عملیات بزرگ والفجر ۸ و فتح فاو و دیگر مناسبت‌های دهه فجر، خاطرنشان کرد: آنچه پایه ی همه این رویدادها و مناسبت‌ها بوده، ایمان و تقوای برخواسته از دلدادگی به ذات ربوبی است.

او با بیان اینکه آنچه باعث شد این رویدادهای مبارک اتفاق بیفتد، آن دلبستگی و توکل به خدای متعال و آموزه‌های فرستاده‌اش پیامبر اسلام و جانشینان آن حضرت است، عنوان  کرد: در دوران جنگ تحمیلی از نظر نیروی انسانی و تجهیزات در مقابل ما ده‌ها کشور ایستاده بود، اما دلبستگی و توکل منجر به پیروزی شد که در فتح فاو، روز نیروی هوایی و پیروزی انقلاب مشاهده می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به آیه ۳۰ سوره فصلت «إِنَّ الَّذِینَ قَالُواْ رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُواْ تَتَنَزَّلُ عَلَیْهِمُ الْمَلَآئِکَةُ أَلَّا تَخَافُواْ وَلَا تَحْزَنُواْ وَأَبْشِرُواْ بِالْجَنَّةِ الَّتِی کُنتُمْ تُوعَدُونَ»، تصریح کرد: کسانی که تسلیم توحید شدند، تسلیم ذات ربوبی و فرامین او شدند و استقامت ورزیدند، ملائکه بر آنها نازل می‌شود؛ پیام ملائکه نیز این است که از ادامه راه نترسید و راه را ادامه دهید.

اویادآور شد: دلبستگی و توکل به خدا، قدر مشترک مناسبت‌هایی است که منتهی به ۲۲ بهمن می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان  با بیان اینکه در این تریبون در مدتی که نماز جمعه برگزار شده است کاستی‌ها را بیان کرده‌ایم، برخی کاستی‌هایی که در درون استان و یا کلان است را بیان کرده‌ایم چون این جایگاه متعلق به مردم است،خاطر نشان  کرد: مسائل را با مدیران و مسئولان هم در میان گذاشته‌ایم و بعضی کمبودها را هم بیان کردیم.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان  اینکه باید به هر دو کفه ترازو نگاه کنیم و با انصاف داوری کنیم، در این لحظه جای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی است، یادآوری کرد: اولین دستاورد انقلاب اسلامی استقلال سیاسی است؛ همه وابستگی رژیم طاغوت را به بیگانه می‌دانند، همه می‌دانند وابستگی در اعماق و ارکان و سطوح مختلف رژیم شاهنشاهی رخنه کرده بود و خود شاه هم در خاطراتش می‌گوید که رئیس ساواک، معاونان و مدیران ارشد با آمریکا ارتباط دارند و قبل از اینکه از من اجازه بگیرند از آمریکا اجازه می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه امروز استقلال سیاسی کشور را کاملاً می‌بینیم و در این راه چه هزینه‌هایی هم پرداخت کرده‌ایم، گفت: استقلال نظامی دیگر دستاورد انقلاب است؛ نیروهای نظامی هر کشوری ستون فقرات آن کشور هستند، امروز جمهوری اسلامی در دریا، هوا و زمین نیروها و تجهیزاتی دارد که به مرحله بازدارندگی رسیده‌اند و به فرموده رهبری دوران زدن و در رفتن تمام شده است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه رشد صنایع دفاعی در نظام جمهوری اسلامی امری کاملاً روشن و مشهود است، تصریح کرد: استقلال فرهنگی از دیگر دستاوردهای انقلاب است؛ استحاله فرهنگی و ابتذال در صدر برنامه‌های رژیم طاغوت بود، آنچه در دستور کار حاکمیت قرار داشت این بود که شیوه زندگی مردم آمریکا شیوه زندگی مردم ما باشد و راه نجات را در شیوه زندگی اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها می‌دانستند.

حجت الاسلام شاهرخی با بیان  اینکه در همان روزهای نخستین انقلاب اسلامی تلاش در جهت نهادینه کردن فرهنگ ایرانی و اسلامی با تأسیس شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل گرفت، تألیف کتب، مقالات، تداوم فعالیت‌های فرهنگی با اجرای همایش‌ها و سمینارها در خارج کشور سبب اشتیاق نسل جوان نسبت به موضوعات دینی و مذهبی، شیعه شناسی و… شد، افزود: نکته مهم دیگر مبارزه با فساد اقتصادی است؛ فساد و بی عدالتی یکی از علت‌هایی بود که مردم ما را برای مبارزه با رژیم ستم شاهی به میدان آورد.

او بابیان  اینکه رضا شاه یک نظامی عادی بود اما وقتی از سلطنت خلع شد ۱۰ درصد کل اراضی در اختیارش بود، ۷ هزار روستا را به تصرف خود درآورده بود و براساس اسناد وزارت امور خارجه آمریکا ۲۰۰ میلیون دلار را از کشور خارج کرد، ادامه داد: محمدرضا پهلوی هم وقتی از کشور خارج شد ۳۵ میلیارد دلار در بانک‌های خارج از کشور داشت، قریب به ۴۰۰ چمدان از جواهرات و طلا و زیورآلات همراه خود برد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه امروز می‌بینیم که در سطوح مختلف افرادی که مرتکب فساد می‌شوند به وسیله نظام جمهوری اسلامی و خادمین نظام کشف و برملا می‌شوند و با آنها مبارزه می‌شود که این نشانه سلامت نظام اسلامی است، عنوان کرد: افراد فاسدی هم هستند که مشاهده می‌کنید نزدیکان کسانی هستند که مقام و منزلت بالایی دارند و گرفتار شده‌اند و به محاکمه کشیده شدند و در زندان هستند.

حجت الاسلام شاهرخی بابیان  اینکه نظام جمهوری اسلامی از طریق نهادها و سازمان‌های قضائی فسادها را کشف و به اطلاع مردم می‌رساند، البته این مدل فسادها کمش هم زیاد است و مردم انتظار دارند این اتفاقات رخ ندهد؛ یادآور شد: این افتخاری است که در رأس نظام یک انسان الهی چون خورشید تابنده می‌درخشد، پاک دست، ساده زیست و به دور از اشرافیت سکان کشتی انقلاب اسلامی را هدایت می‌کند.

او با بیان  اینکه در گام دوم انقلاب اسلامی باید عیوب و کاستی‌ها را برطرف کنیم و با کمک جوانان انقلابی و گروه‌های جهادی و مدیران انقلابی که در عمل دل به نظام اسلامی سپرده‌اند، باید گام دوم را برداریم، افزود: با امر به معروف و نهی از منکر، با حق گفتن و پذیرش حق و با شکیبایی و استقامت باید مسیر را ادامه دهیم.

امام  جمعه خرم آباد بیان  کرد: امت حزب الله و امت اسلامی ما همانطور که والفجر مقدماتی را تبدیل به پیروزی والفجر ۸ کرد، همانطور که کربلای ۴ را تبدیل به پیروزی کربلای ۵ کرد، با یاری خدا این مسیر را طی خواهد کرد و روزی می‌رسد که در جمعه‌ای چشمان ما به جمال ولی عصر (عج) روشن شود.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز