۲۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و تولیدی در تکاب به بهره‌برداری رسید

۱۳۹۹/۱۱/۲۰ - ۲۰:۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۳۴۳۹۲
۲۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی و تولیدی در تکاب به بهره‌برداری رسید
هم‌زمان با دهه فجر ۲ طرح توسعه‌ای شامل فاز اول طرح گازرسانی محور تخت سلیمان - زرشوران و واحد صنعتی تولید ورق‌های فایبرگلاس با ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار و جمعی ار مدیران استانی و محلی در تکاب به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، فرماندار تکاب روز دوشنبه در آیین بهره‌برداری از این طرح‌ها گفت: برای اجرای فاز اول طرح تامین گاز ایستگاه‌های تقلیل فشار محور تخت سلیمان - زرشوران تکاب ۴۵ کیلومتر خط تغذیه احداث و لوله گذاری شده و برای تکمیل و بهره‌برداری از آن ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی هزینه شده‌است.

امیر ستوده‌فر افزود: با بهره‌برداری از این طرح گازرسانی، یک‌هزار و ۵۸۸ خانوار ساکن در ۱۸ روستای محورهای تخت‌سلیمان، زرشوران و کرفتو تکاب و همچنین صنایع، کارخانه ها و واحدهای تولیدی این محور از گاز طبیعی بهره‌مند می شوند.

وی بیان‌کرد: با تکمیل و افتتاح فاز اول طرح خط تغذیه گازرسانی محور تخت‌سلیمان، کمربند گازی در تکاب تشکیل و تعداد روستاها و صنایع تحت پوشش شبکه گاز طبیعی افزایش و گازرسانی پایدار در منطقه برقرار شده‌است.

فرماندار تکاب اظهارداشت: همچنین واحد صنعتی تولید ورق های فایبرگلاس با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون مترمربع از این نوع ورق در شهرک صنعتی این شهرستان افتتاح‌شد.

ستوده‌فر ادامه داد: برای راه‌اندازی کارخانه تولید ورق های فایبرگلاس ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و با بهره برداری از آن برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم و برای ۴۰۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم زمینه اشتغال پایدار فراهم شده ‌است.

وی اضافه کرد: محصولات این کارخانه علاوه بر عرضه و فروش در سایر استان‌ها، به میزان ۲۰۰هزار دلار در سال به کشورهای عراق، افغانستان و آذربایجان صادر می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی در سفری یک روزه خود به تکاب به همراه مدیران کل دفتر امور اجتماعی و پدافند غیر عامل استانداری، ضمن ادای احترام به مقام والای شهدای گمنام و شرکت در آیین‌های گرامیداشت شهدای مدافع سلامت و افتتاح طرح‌های عمرانی با امام جمعه این شهرستان نیز دیدار و گفتگو کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز