مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور:

امام خمینی بشارت دهنده تفسیر کامل عاشورای حسینی بود

۱۳۹۹/۱۱/۲۳ - ۱۹:۳۹:۵۱
کد خبر: ۱۱۳۵۷۷۶
امام خمینی بشارت دهنده تفسیر کامل عاشورای حسینی بود
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور در مراسم یادواره 500 شهید شهرستان میبد گفت: امام خمینی در سال 42 تفسیر جامع و کاملی از اسلام ارائه دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ حجت الاسلام والمسلمین "علیرضا اعرافی" مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و امام جمعه شهر میبد در یادواره ۵۰۰ شهید شهرستان میبد و رزمایش مومنانه عصر پنجشنبه که به عنوان یکی از برنامه‌های کنگره چهار هزار شهید استان و به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برگزار شد با قدردانی از حماسه‌آفرینی مردم در ۲۲ بهمن ماه و تلاش‌های انجام شده در برگزاری یادواره یادشده ، گفت: اسلام در نگاه مفسران جهان در چند نوع  اسلام انفعالی، فردگرا و بدون اندیشه‌های والای سیاسی و اجتماعی تفسیر می‌شود.

اعرافی در ادامه تفسیر سنتی غلط و بی توجه به عناصر اسلام در انطباق با زمان و پاسخگویی به عصر و تحولات جهان و اسلام متحجرانه را از دیگر انواع تفسیرها در ارتباط با مذهب‌های مختلف اسلامی  ذکر کرد.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: در سال ۴۲ حضرت امام (ره) تفسیری جامع و کامل از اسلام ارایه دادند ، تفسیری که با شامل شدن همه عناصر عبادی ،جهادی و حکومت اسلامی ، اسلام را دین قدرت و بندگی ، وحدت بخش و تمدن‌ساز نشان می‌دهد.

اعرافی خاطرنشان کرد : امام خمینی(ره) بشارت‌دهنده تفسیر کامل برخاسته از عاشورای حسینی بود و شهیدان با این نگاه در برابر دشمنان دفاع کرده و جان دادند.

همچنین سرتیپ دوم پاسدار "رضا پورشمسی" فرمانده سپاه الغدیر یزد گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران مدل حکومت اسلامی و الهی است که امام (ره) بنیان گذاشت ، حکومتی که قدرت جهانی و قشرهای آسیب پذیر در آن معنا ندارد.

پورشمسی افزود: مردم با تکیه بر این نظام و حکومت متکی بر اسلام و نصرت الهی در مقابل دشمنان ایستادند و از قدرت‌های پوشالی واهمه‌ای ندارند.

وی تصریح کرد: چهار هزار شهید استان یزد بدون امکانات ، پشتیبانی و تجهیزات دیگر و با نگاه الهی و معنوی از جان خود مایه گذاشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز