کشف ۵ مزرعه «بیت‌کوین» در قروه

۱۳۹۹/۱۱/۲۷ - ۱۲:۲۹:۴۸
کد خبر: ۱۱۳۷۶۲۲
کشف ۵ مزرعه «بیت‌کوین» در قروه
مدیر شرکت توزیع برق قروه از کشف ۵ مزرعه استخراج پول الکترونیک غیرمجاز «بیت‌کوین» در قروه خبر داد که عوامل آن به دستور مقام قضایی بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  مدیر شرکت توزیع برق اظهار داشت: هیچ گونه وجهی از چاه‌های آب کشاورزی که سیستم آنها برقی است دریافت نمی‌شود و این شرایط موجب شده برخی افراد سودجو اقدام به نصب دستگاه‌های استخراج پول الکترونیک(بیت‌کوین) کنند و تاکنون ۵ مزرعه غیرمجاز در قروه شناسایی و عوامل آن با دستور مقام قضایی بازداشت شده‌اند.

به گفته مدیر شرکت توزیع برق قروه، کسانی که مزارع و تجهیزات استخراج پول الکترونیکی را به این شرکت گزارش دهند از پاداش نقدی برخوردار خواهند شد چرا که این تجهیزات نیازمند مصرف برق زیاد و در نتیجه افزایش خاموشی برای مشترکان را به همراه دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه‌های فرسوده و سیمی با هدف کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش ضریب پایداری خطوط برق‌رسانی، پیشگیری از سرقت شبکه، اصلاح آرایش شبکه و زیباسازی مبلمان شهری در دستور کار شرکت توزیع برق قروه قرار گرفته است.

میمنت‌آبادی در این زمینه اظهار داشت: ۵ هزار و ۲۸۳متر شبکه سیمی به کابل خود نگهدار با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال در شهرک امام خمینی(ره) قروه اجرا شده است.

وی افزود: همچنین در ناحیه منفصل شهری قلعه نیز ۳ هزار و ۲۱۰متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار تبدیل شد و ۲ میلیارد و ۶۰۳ میلیون ریال صرف هزینه اجرای این طرح شده است.

وی در ادامه با اشاره به سرقت‌های متعدد تجهیزات برق، اذعان داشت: سرقت‌های متعدد از شبکه فشار ضعیف برق باعث ضعف ولتاژ و آسیب دیدن وسایل الکتریکی و نارضایتی مشترکان می‌شود، از این رو اصلاح و بهینه‌سازی شبکه سیمی فشار ضعیف و تبدیل به شبکه کابل خودنگهدار علاوه بر کاهش سرقت، ثبات ولتاژ برق در سطح روستا و شهرهای استان را به همراه داشته است.

میمنت‌آبادی یادآور شد: تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان شبکه در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، امکان استفاده از برق غیرمجاز کاهش یافته و این امر باعث کاهش تلفات و انرژی توزیع نشده را در بر داشته است و نتیجه کاهش قطعی برق و پیشگیری از خسارات به شرکت توزیع برق را به همراه دارد.

مدیر شرکت توزیع برق قروه گفت: تمام روستاهای دارای سکونت این شهرستان از نعمت برق برخوردار هستند و در صورت مهاجرت به روستاهای متروکه، عملیات برق‌رسانی برای ساکنان آن انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز