احیای ۸۵ واحد راکد در استان آذربایجان‌غربی

۱۳۹۹/۱۱/۳۰ - ۱۰:۲۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۳۹۲۵۵
احیای ۸۵ واحد راکد در استان آذربایجان‌غربی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به احیای ۸۵ واحد راکد تولیدی و صنعتی استان در سالجاری، گفت: پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای جهش تولید در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان عملیاتی شده است.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، نادر صادقی در جلسه امضای تفاهم نامه با ۳۱ واحد تولید استان در راستای احیای مسئولیت های اجتماعی شرکت ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی که با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و رییس مجمع نمایندگان استان برگزار شد، با اشاره به ایجاد کلینیک های عارضه یابی و رسیدگی شبانه روزی به مسائل و مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی استان، گفت: با رفع موانع تولید و حل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۵ واحد راکد در استان احیا شده است و ما سعی می کنیم با روند احیای واحد های تولیدی مشکل دار در استان تعداد واحد های احیا شده به فراتر از برنامه هدفگذاری شده برسد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی همچنین از عملیاتی شدن پرداخت ۵۵۰ میلیارد تومان تسهیلات در راستای جهش تولید در سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان خبر داد و ابراز داشت: این تسهیلات در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و ثابت در راستای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی آذربایجان غربی پرداخت می‌شود.

صادقی با اشاره به کسب رتبه اول در سال ۹۸ و تکرار این رتبه در سه ماهه اول و رتبه دوم در سه ماهه دوم امسال در بهبود فضای کسب و کار در کشور با ارزیابی اتاق بازرگانی کشور، گفت: این ارزیابی ها توسط بخش خصوصی و بدون دخالت دولت انجام می گیرد و نشان از مطلوب بودن فضای کسب و کار در آذربایجان غربی است.

وی همچنین با اشاره به افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در شهرک های صنعتی استان ، خواستار توجه جدی وزارت صنعت معدن و تجارت به توسعه زیر ساخت ها در این شهرک ها شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از بهره برداری ٢ هزار و  ۳۰۷ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک های صنعتی کشور خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها برای ٣۵ هزار نفر از جوانان کشور فرصت اشتغال فراهم شده است.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکر رئیس مجمع نمایندگان استان نیز در این جلسه بر ضرورت توجه به مباحث اقتصادی و رونق اشتغال تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز