مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سمنان به بیش از ۳۶۰۰۰ هکتار رسید

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۲:۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۱۴۲۰۹۲
اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در سمنان به بیش از ۳۶۰۰۰ هکتار رسید
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: تا امروز سامانه‌های نوین آبیاری در بیش از ۳۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ حسین شاهینی اظهار کرد: تا سال ۱۳۹۲ سامانه‌های نوین آبیاری در مدل‌های قطره‌ای بارانی و کم‌فشار در حدود ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان اجرایی شده بود؛ اما امروز شاهد افزایش بیش از ۲۰ هزار هکتاری اراضی کشاورزی مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری در این استان هستیم.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، سطح اراضی کشاورزی مجهز به سامانه‌های نوین آبیاری به ۳۶ هزار و ۳۵۲ هکتار افزایش یافته است و برنامه‌ریزی‌های لازم برای استمرار این روند ادامه دارد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان عنوان کرد: از میان مدل‌های مختلف سامانه‌های نوین آبیاری در ارزیابی کشاورزی استان سمنان، مدل قطره‌ای بیشترین سهم را داشته و تاکنون بیش از ۲۲ هزار و ۶۳۵ هکتار از این اراضی در استان سمنان به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز شده است.

شاهینی اضافه کرد: همچنین تاکنون در حدود هفت هزار و ۷۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز سیستم آبیاری بارانی اجرا شده است.

به گفته وی، بیش از پنج هزار و ۹۹۸ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز تاکنون مجهز به سامانه آبیاری کم‌فشار شده‌اند.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در بیش از یک هزار و ۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان نیز انواع مختلف سامانه‌های نوین آبیاری در دست اجراست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز