بی توجهی ادارات به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۱۶:۰۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۴۲۳۰۳
بی توجهی ادارات به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: بسیاری از ادارات استان نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی کاملا بی توجه شده‌اند که با وجود مکاتبات بسیار هنوز بازخوردی در این زمینه را شاهد نبوده‌ایم.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در جلسه ستاد مقابله با کرونا، اظهار داشت: بسیاری از ادارات استان نسبت به رعایت دستورالعملهای بهداشتی کاملا بی توجه شده‌اند که با وجود مکاتبات بسیار هنوز بازخوردی در این زمینه را شاهد نبوده‌ایم.

دکتر فرزین رضاعی با اشاره به نگرانی‌های حاصل از ورود مسافر از مرز باشماق اظهار داشت: تنها در ۲۴ گذشته ۶۸۸ مسافر از این مرز وارد ایران شده‌اند که آمار نگرانی کننده ای است و پیشنهاد صریح ما تعطیلی این مرز به مدت یک ماه است.

وی افزود: بررسی‌های میدانی در کشورهای عربی به ویژه در عراق بیانگر شیوع ویروس انگلیسی در این کشور و ویروس آفریقایی در ترکیه است که با توجه به مراودات مردم اقلیم کردستان عراق با کردستان ترکیه، احتمال شیوع این ویروس و گردش آن وجود دارد که بستن مرز باشماق اقدامی به جا در این زمینه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان تاکید کرد: بازارچه سیرانبند بانه هم فعلا بازگشایی نشود.

در ۲۴ ساعت منتهی به روز سه‌شنبه چهارم اسفند، ۷۴ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شد.

در حال حاضر ۱۲۰ بیمار مشکوک به کرونا در مراکز درمانی بستری هستند که ۲۲ نفر آنان در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبتهای ویژه قرار دارند.

در حال حاضر ۷۰ بیمار در سنندج، ۱۴ بیمار در سقز، ۶ بیمار در مریوان، چهار بیمار در قروه، یک بیمار در بیجار، ۱۲بیمار در کامیاران، چهار بیمار در دیواندره، هشت بیمار در بانه و یک بیمار در دهگلان بستری هستند.

شمار جانباختگان کرونا در کردستان از ابتدا ی شیوع ( اسفند سال گذشته) تا کنون  هزار و ۷۱ نفر است که از این تعداد ۴۲۷ نفر در سنندج، ۱۸۳ نفر در سقز، ۷۲ نفر در قروه، ۶۹ نفر در کامیاران،۸۷ نفر در بانه، ۶۲ نفر در دیواندره، ۴۸ نفر در بیجار،۱۰۳ نفر در مریوان،۱۷نفر در دهگلان، سه نفر در سروآباد بوده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز