فرماندار ابرکوه:

از شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی در ابرکوه موردی ثبت نشد

۱۳۹۹/۱۲/۰۵ - ۲۲:۴۴:۰۳
کد خبر: ۱۱۴۲۴۳۳
از شیوع کرونای جهش یافته انگلیسی در ابرکوه  موردی ثبت نشد
رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه با بیان اینکه تاکنون موردی از نوع جهش یافته انگلیسی آن در این شهرستان گزارش نشده است، گفت: مردم و مسوولان بایستی حساسیت بیشتری نسبت به گذشته برای رعایت مسایل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدحسین امامی" فرماندار و رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه عصر سه شنبه در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان با تاکید بر پرهیز از سفر ،خواستار رعایت حداکثری و دقیق پروتکل‌های بهداشتی از سوی اتحادیه‌ها و اصناف و آحاد مردم شد.

 سرپرست فرمانداری ابرکوه ،کاهش موارد تردد در فضای عمومی و مکان های شلوغ ، به حداقل رساندن رفت و آمد با اطرافیان و موارد دیگر را از جمله مهم ترین راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونای جهش یافته یا کرونای عادی ذکر کرد.

امامی با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته کرونا نوع انگلیسی در خوزستان گفت: ابرکوه در مسیر تردد مسافران  استان های خوزستان ، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و فارس به یزد ، خراسان جنوبی و رضوی قرار دارد، مسوولان به همین دلیل نگران انتشار این ویروس در منطقه هستند .

رییس ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شهرستان ابرکوه با قدردانی از تلاش و خدمت رسانی کادر درمانی به بیماران تصریح کرد: مردم بایستی برای پیشگیری از شیوع بیماری کووید ۱۹ نسب به تعطیلی بوستان ها و کنترل جمعیت در آرمستان ها و ممنوع بودن اعیاد رجبیه و شعبانیه به صورت عمومی با مسوولان همکاری کنند.

 

رییس کمیته امنیت غذایی و بهداشت ابرکوه همچنین تاکید کرد: اصناف به مشتریان بدون ماسک خدمات ارایه نکنند و با توجه به دستورالعمل ستاد کرونا تا ساعت ۲۰.۳۰ دقیقه و تالارها هم تا ساعت ۲۱ اجازه فعالیت دارد در صورت ارایه  خدمات پس از این ساعت با آنها برخورد قانونی می شود.

امامی همچنین خاطرنشان کرد: بنیاد برکت برای آغاز اجرای واکسینه در این شهرستان در صورت صدور مجوز اعلام آمادگی کرد.

همچنین "دکتر عبدالحسین اکرمی" رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ابرکوه با ارایه گزارشی از روند مبارزه با شیوع بیماری کووید ۱۹ ، گفت: افزایش سه برابری ( ۳۸۶ نفر) افراد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بهمن ماه نسبت به موارد مثبت در دی ماه که ۱۳۲ نفر بود، سبب نگرانی است.

اکرمی با بیان اینکه تاکنون از ۲ هزار و ۳۴۵ نفر در درب منازل و کارگاه ها آزمایش کرونا انجام شد، ادامه داد: از این تعداد تست ۱۳۸ نفر مثبت بود .

دبیر ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در ابرکوه با بیان اینکه تا آخر بهمن ماه هشت هزار و ۳۵۴ نفر تست انجام دادند،یادآور شد: روند کنترل ویروس در شهرستان به خوبی اجرا شد.

وی اضافه کرد: پنج درصد جمعیت شهرستان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۲۰ درصد جمعیت هم درگیر این بیماری بودند و ۱۶ درصد هم از آنها تست انجام شد.

رییس شبکه بهداشت و درمان ابرکوه با تاکید بر اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک ، حضور نیافتن در تجمع و دورهمی ها نقش بسزایی در کنترل کووید ۱۹ دارد، خاطرنشان کرد: از ۴۵۰ نفر کادر بهداشت و درمان شهرستان ۳۵ درصد آنها با وجود تلاش در جلوگیری از شیوع بیماری به آن مبتلا شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز