استاندار یزد تاکید کرد:

رویکرد کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد خدمت رسانی است

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۷:۴۶:۵۱
کد خبر: ۱۱۴۴۲۱۸
رویکرد کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد خدمت رسانی است
استاندار یزد با اشاره به در پیش بودن برپایی کنگره ملی چهار هزار شهید استان گفت: این کنگره، متفاوت از دیگر برنامه ها است و فقط به برگزاری یک مراسم ختم نمی‌شود بلکه رویکرد آن خدمت رسانی است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محمدعلی طالبی" استاندار یزد در نشست خبری ستاد دومین کنگره ملی شهدای دارالعباده استان یزد با تاکید بر رویکرد خدمت رسانی دومین کنگره ملی شهدای استان، اظهار کرد: شاید این کنگره دستاورد علمی نداشته باشد اما به نام هر شهید خدمتی صورت می گیرد. 

طالبی از مهمترین ویژگی کنگره ملی چهار هزار شهید استان به مشارکت بالای مسئولان دستگاه ها، خیرین و مردم در برگزاری برنامه‌های این یادمان اشاره کرد و گفت: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت، تجربه خوبی بود که نشان داد ظرفیت خوبی از هم افزایی و اهتمام در استان وجود دارد که با محوریت قرار گرفتن یک موضوع به راحتی می‌تواند در جهت آن متحد شود. 

استاندار یزد با اشاره به‌ برنامه‌ریزی استان جهت برگزاری دومین کنگره یاد شده  از یک سال قبل افزود: از همان ابتدا نگاه به این کنگره متفاوت و متمایز از دیگر کنگره‌ها و یادوارهای شهدا بود و کنگره یزد بارنگ و بومی خدمت رسانی به مردم طراحی و تعریف شد.

رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد گفت: در راستای کنگره مورد اشاره ۴۰ عنوان خدمت تعریف شد که می توان به غرس نهال به نام هر یک از شهدای استان، تهیه و توزیع یکهزار جهیزیه برای زوجهای نیازمند، حمایت از چهار هزار یتیم در استان، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک معیشتی و حمایت مالی از چهار هزار ازدواج  اشاره کرد. 

استاندار یزد افزود: با کمک بسیج حقوقدانان استان چهار هزار مورد صلح و سازش در مناقشات و دعاوی، انجام چهار هزار مورد ویزیت رایگان بیماران در مناطق محروم استان با کمک بسیج جامعه پزشکان و حمایت مالی از چهار هزار بیماران خاص ، تهیه و توزیع چهار هزار بسته کمک آموزشی و لوازم التحریر برای دانش آموزان بی‌بضاعت، ایجاد چهار هزار صندلی کلاس درس در استان، تولید چهار هزار پوستر از شهدا، جانبازان و رزمندگان و گردآوری چهار هزار وصیت نامه شهدا از دیگر خدمات ارائه شده در قالب این دوره از کنگره شهدای استان است. 

وی همچنین از تولید چهار هزار دقیقه تولید محتوا در مورد شهدا در استان خبر داد و  تصریح کرد: در قالب تفاهم نامه ای با رسانه ملی نیز ساخت یک سراج فاخر با محوریت سومین شهید محراب آیت الله صدوقی در دستور کار قرار دارد.

طالبی با بیان این که تمام این خدمات در قالب ۲۲ کمیته اجرایی کنگره انجام شده است، از مهمترین ویژگی این کنگره به مشارکت بالای مسئولان دستگاه ها، خیرین و مردم در برگزاری برنامه‌ها یاد کرد.

وی گفت: برگزاری این کنگره به صورت متفاوت تجربه خوبی بود که نشان داد ظرفیت خوبی از هم افزایی و اهتمام در استان وجود دارد که با محوریت قرار گرفتن یک موضوع به راحتی می‌تواند در جهت آن متحد شود.

رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره ملی چهار هزار شهید استان یزد  از برگزاری اجلاسیه نهایی این دوره از کنگره در دهم فرودین ماه ۱۴۰۰ همزمان با سالروز قیام مردم یزد در دوران ستمشاهی خبر داد و گفت: این اجلاسیه کاملاً منطبق با شرایط کرونایی استان برگزار خواهد شد.

وی همچنین از مکاتبات مشترکی در استان با دفتر مقام معظم رهبری برای سخنرانی معظم له همانند سخنرانی تلویزیونی ایشان با مردم تبریز در سالروز قیام مردم این شهر همزمان با برگزاری کنگره خبر داد و ابراز امیدواری کرد که تجربه خوب برگزاری این کنگره روحیه‌ای مضاعف برای خدمت رسانی بیشتر دستگاه‌های استان به مردم ایجاد کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز