تفاهم نامه همکاری مجمع جوانان استان کردستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه منعقد شد

۱۳۹۹/۱۲/۱۰ - ۰۸:۵۷:۲۱
کد خبر: ۱۱۴۴۳۳۹
تفاهم نامه همکاری مجمع جوانان استان کردستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه منعقد شد
تفاهم نامه همکاری مجمع جوانان استان کردستان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص تشکیل تعاونی جوانان با حضور مدیران کل تعاون و ورزش و جوانان منقعد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ برهان صلواتی در این نشست ظرفیت مجمع جوانان کردستان را ظرفیتی بر پایه تعاونی ها و مشارکت های اجتماعی توصیف کرد و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا و بروز مشکلات عدیده در زمینه فقر و بیکاری و آسیب های اجتماعی؛ سمن ها و سازمان‌های مردم‌نهاد جزو اولین گروه‌هایی بودند که به صورت خودجوش و داوطلبانه به همیاری و پشتیبانی از مردم پرداختند و همین ضرورت توجه مسئولین به سمن ها را دو چندان ساخته است.

 مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان تصریح کرد: تفاهم نامه همکاری مجمع جوانان با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی میتواند قدمی مثبت برای توسعه اهداف جوانان در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشد.

صلواتی گفت: بیشتر معضلات اجتماعی در بین جوانان با سن ۱۸ تا ۳۵ سالگی است این جای نگرانی دارد و باید با فراهم کردن توسعه اشتغال در بین جوانان معضلات اجتماعی را کاهش دهیم.

 صلواتی سپس با اشاره به تفاهم نامه مشترک وزیران کار و ورزش و جوانان، شرکت های تعاونی را یکی از راهکارهای موثر برای بهره گیری از مشارکت‌های اجتماعی جوانان برشمرد و اظهار داشت: توزیع عادلانه ثروت مهمترین هدف تعاونی هاست و این هدف در تعاونی‌های جوانان می تواند به بهترین نحو ممکن ظهور و بروز پیدا کند.

مدیرکل کار کردستان با بیان اینکه در سال‌های اخیر ظرفیت‌های خوبی در حوزه تعاونی ها در استان برداشته شده  و کردستان در آینده نزدیک صاحب مدرسه تعاون خواهد شد و همچنین جزو اولین استان هایی بود که مرکز نوآوری "منتا" در آن راه اندازی شد و امروز در سطح کشوری در دستور کار تعاونگران قرار گرفته است ابراز امیدواری نمود: از این ظرفیت  تعاونی ها در راستای بهره گیری مجمع جوانان کردستانی بیشتر مورد بهره برداری قرار گیرد.

 وی خاطرنشان کرد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آمادگی کامل برای حمایت از تعاونی های جوانان، آموزش تعاونگران و هدایت آن به سمت تعاونی های کارآمد دارد.

یاسین شریعتی رییس مجمع جوانان کردستان نیز در نشست مشارکت اجتماعی و توسعه تعاون گفت: روحیه تعاون در سازمان های مردم نهاد جوانان کردستان نهادینه است و با حمایت جوانان میتوانیم شاهد موفقیت های بزرگی در توسعه استان باشیم.

رییس مجمع جوانان در ادامه گفت:  بوروکراسی اداری به کار مدنی و اجتماعی لطمه می زند، و کارهای اجرایی سازمان های مردم نهاد باید در بستر مناسبی انجام شود تا جوانان و سازمان های مردم نهاد از بوروکراسی اداری آسیب نبینند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز