استاندار سمنان تاکید کرد:

تشدید نظارت‌ بر بازار سمنان

۱۳۹۹/۱۲/۱۹ - ۱۱:۵۴:۰۸
کد خبر: ۱۱۴۹۵۹۳
تشدید نظارت‌ بر بازار سمنان
استاندار سمنان با بیان اینکه مردم توقع دارند نظارت بر بازار عرضه و تقاضا در بخش‌های مختلف تشدید شود، گفت: هیچ‌گونه مشکلی در حوزه ذخایر کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علیرضا آشناگر ظهر امروز در حاشیه هشتمین و آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار و رصد نارضایتی‌های عمومی در سال ۱۳۹۹ که در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره به بررسی آخرین وضع ذخیره ارزاق عمومی و نحوه توزیع اقلام مورد نیاز مردم در استان سمنان اظهار کرد: در این استان هیچ‌گونه مشکلی در حوزه ذخایر کالاهای اساسی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: میوه شب عید نیز به میزان مورد نیاز برای استان سمنان تأمین شده است و به‌زودی توزیع آن انجام می‌شود.

استاندار سمنان در مورد کمبود شکر در استان و گزارش‌های واصله در این زمینه گفت: مقرر شد بخشی از ذخایر در این زمینه دوباره بین مردم توزیع شود.

آشناگر تأکید کرد: نظارت بر شبکه توزیع کالا در استان سمنان با همکاری دستگاه‌های نظارتی و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت تشدید شود.

وی افزود: مردم توقع دارند نظارت بر بازار عرضه و تقاضا در بخش‌های مختلف تشدید شود و باید خیال مردم از انجام فعالیت اصولی شبکه توزیع کالاهای راهبردی و غیر راهبردی راحت باشد.

استاندار سمنان بیان کرد: با متخلفان و سوءاستفاده کنندگان از شرایط تحریم و فشارهای خارجی که به کمبود و یا گرانی کالاها دامن می‌زنند، برخورد شود.

آشناگر عنوان کرد: در استان سمنان اقدامات خوبی برای تأمین و توزیع کالاها به‌ویژه گوشت مرغ انجام شده و سمنان از معدود استان‌های کشور است که فروش مرغ بر اساس قیمت مصوب تنظیم بازار انجام می‌شود.

وی گفت: بر اساس آمار سازمان جهاد کشاورزی، این روزها روند توزیع گوشت مرغ در استان سمنان به دو برابر متوسط ماه‌های گذشته افزایش‌ یافته است.

استاندار سمنان عنوان کرد: باید نظارت و بازرسی‌ها از محل کشتارگاه‌های مرغ تا تحویل به دست مردم با دقت بیشتری انجام شود.

آشناگر تأکید کرد: بازرسی‌ها از محل کشتارگاه مرغ تا توزیع به گونه‌ای باشد تا مطمئن شویم گوشت مرغ به دست مردم می‌رسد.

وی افزود: روند توزیع روزانه ۶۰ تن گوشت مرغ در استان سمنان استمرار یابد و سازمان جهاد کشاورزی ۱۰ تن مرغ برای تعاونی ادارات در نظر بگیرد تا شاهد اثرگذاری آن بر شبکه‌های توزیع باشیم.

استاندار سمنان بیان کرد: علاوه بر توزیع، برای تأمین و ذخیره‌سازی گوشت قرمز و گوشت مرغ در استان سمنان اقدام و گزارشی از سوی دستگاه‌های اجرایی مربوط به استانداری سمنان در ارتباط با موجودی ذخیره کالاهای راهبردی گزارش شود.

آشناگر گفت: در ارتباط با ذخایر کالاهای اساسی در استان سمنان مشکلی نداریم و برگزاری جلسات مشترک تنظیم بازار و رصد نارضایتی‌های عمومی برای افزایش هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی برای برخورد با هرگونه تخلف در احتکار یا گران‌فروشی کالاهای اساسی ضروری است.

وی تأکید کرد: مشکل خاصی در تأمین اقلام مورد نیاز مردم در استان سمنان وجود ندارد و تنها مسئله مورد توجه تقویت نظارت‌ها بر نحوه توزیع کالاهاست که باید تشدید شود تا مردم به‌راحتی اقلام مورد نیاز خود را تأمین کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز