معاون امور جوانان ورزش وجوانان لرستان در گفت وگو با خبرگزاری برنا:

۹ خانه جوان در لرستان احداث شده است / فعالیت ۲ خانه جوان در استان / درصدد بازگرداندن خانه های جوان به دستگاه ورزش وجوانان استان هستیم

۱۳۹۹/۱۲/۲۷ - ۱۴:۵۵:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۴۰۲۳
۹ خانه جوان در لرستان احداث شده است  /  فعالیت ۲ خانه جوان در استان / درصدد بازگرداندن خانه های جوان به دستگاه ورزش وجوانان استان هستیم
مجید زهره ای به برنا گفت: تعداد ۹ خانه جوان در شهرستان های استان ساخته شده است که درصد هستیم با همکاری مسئولین آنها را در اختیار دستگاه ورزش و جوانان استان قراردهیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛ زهره ای در این گفت وگو در خصوص آخرین وضعیت فعالیت خانه های جوان در سطح استان ،اظهارکرد: طرح  احداث خانه های جوان درکل کشوردرسالهای گذشته  وتحت مدیریت سازمان ملی جوانان وقت در دستور کار قرار گرفت ودر  لرستان نیز با توجه به اینکه سازمان ملی جوانان زیرمجموعه استانداری بود متولی احداث خانه های جوان نیز درحوزه استانداری وفرمانداری ها قرارگرفت که همان زمان نیزدرهر شهرستان یک خانه جوان با تیپ ونقشه خاص احداث شد.

او افزود: در همان بازه زمانی  9 خانه جوان در شهرستان های مختلف  استان احداث شد ولی ادغام  سازمان تربیت بدنی وسازمان ملی جوانان وتبدیل شدن این دو به وزرات ورزش وجوانان باعث شدکه  خانه های جوان در شهرهای لرستان  به دستگاه های اداری دیگر واگذار شوند.

زهرای تصریح کرد: تاکنون برخی خانه های جوان استان  در اختیار سایر دستگاه ها قرار دارند که با همکاری مسئولین به دنبال  بازپس گیری این خانه ها و در اختیار گذاشتن آن ها برای اجرای مطلوب برنامه های سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان هستیم.

او گفت: خانه جوان پلدخترپس از واگذاری  در بهمن 98 تعمیر ،تجهیز وافتتاح شد ولی در حال حاضر غیرفعال است که در آینده نزدیک دوباره فعالیت خودرا شروع خواهدکرد و یک  خانه جوان در الیگودرز را نیز راه اندازی کرده ایم که در اولین فرصت بنا داریم آن را تجهیز کرده تا سازمان های مردم نهاد ما در شهرستان الیگودرز برنامه های آموزشی و مهارتی خود را در این مکان اجرا کنندهمچنین خانه جوان  خرم آبادنیز به صورت استیجاری در حال فعالیت و ارائه خدمات آموزشی و برگزاری کلاس های مهارتی توسط سازمان های مردم نهاد است.

معاون امور جوانان ورزش وجوانان لرستان ،اضافه کرد: البته در برخی از شهرستان ها مانند رومشکان وچگنی نیز به یک فضای برای احداث وفعالیت  خانه های جوان نیازمندیم.

زهره ای با بیان اینکه برای بازگرداندن وفعال کردن  خانه های جوان در شهرستان های بروجرد ،الشتر ،نورآباد، دورود،ازناوکوهدشت نیازمندهمکاری مسئولین هستیم، یادآورشد: انتظار داریم فرمانداران ومسئولین محترم از احداث واحیای خانه های جوان در هر شهرستان حمایت کنند واین ساختمانها را به اداره ورزش وجوانان واگذار کرده ومتولیان نیز باید با رایزنی این موضوع رابه جد پیگیری کنند.

او با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی برنقش جوانان دربیانیه گام دوم انقلاب ، احیای خانه های جوان در استان را برای  فعالیت جوانان لرستانی عضوسمن ها حائز اهمیت دانست وتصریح کرد: ما برای احیای خانه های جوان در شهرهای استان مثل نورآباد الشتر،بروجرد، کوهدشت و... نیازمند این ساختمانها هستیم لذاامیدواریم  با همکاری مسئولین استانی وشهرستانی این ساختمانها به اداره ورزش وجوانان بازگردانده شوند.

زهره ای با بیان اینکه فعالیت سازمان های مردم نهاد حوزه جوانان نیازمند هویت مکانی خاص خودشان هستند ، تاکید کرد: این هویت مکانی برای سمن ها حوزه جوانان  در خانه های جوان تعریف شده است که احیا وتوسعه  این موضوع را در لرستان در دستور کار قرار داده ایم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز