در دیدار صمیمی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی با نمایندگان سمن‌های مردم نهاد حوزه جوان استان:

جوان‌ها باید قدر دوران جوانی خود را بدانند

۱۴۰۰/۰۱/۱۰ - ۱۷:۵۱:۲۱
کد خبر: ۱۱۵۷۹۰۷
جوان‌ها باید قدر دوران جوانی خود را بدانند
به مناسبت هفته جوان، نمایندگان سمن‌های حوزه جوان آذربایجان‌غربی و اعضای مجمع جوانان استان با امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، در این دیدار که به مناسبت هفته جوان برگزار شد و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی به همراه جمعی از معاونین و مدیران ستادی اداره کل، رییس بسیج ورزشکاران استان، رئیس سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه، رییس ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر استان و جمعی از نمایندگان سمن‌های حوزه جوان و اعضای مجمع جوانان استان حضور داشتند، بعد از ارائه آماری از عملکرد سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان استان بخصوص در دوران بیماری کرونا توسط معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان، کیومرث پورایراندوست مدیرکل ورزش و جوانان با قدردانی و تمجی از عملکرد سازمان‌ها در همکاری با سمن‌ها و گرامی داشتن یاد و خاطره درگذشتگان جامعه ورزشی و جوانان در اثر ویروس کرونا به اهتمام سازمان های مردم نهاد جوانان برای کمک به هم نوعان چه از لحاظ تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی در ایام کرونایی و نیز همکاری مجدانه در گروه‌های جهادی و نیز کمک‌های مومنانه برای اقشار ضعیف و طبقات محروم جامعه که بیشتر در اثر کرونا متحمل لطمات اقتصادی و معیشتی شده بودند، اشاره کرد.

در ادامه این دیدار،  برخی از جوانان و نمایندگان سمن‌ها به برخی مشکلات جوانان و خلاء ارتباطی مدیران و سازمان‌ها، وجود مشکلات معیشتی در جامعه، ضعف فرهنگی در شهر ارومیه و عدم حمایت از سازمان‌های مردم نهاد و جوانان داوطلب این سازمان‌ها به شکل کامل توسط همه دستگاه‌ها اشاره کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی نیز در این دیدار با اشاره به دوران جوانی به عنوان بهترین فرصت‌های زندگی، گفت: بنا به روایات پیامبر گرامی اسلامی، انسان باید قدر جوانی را قبل از پیری، سلامتی قبل از رسیدن بیماری، غنی بودن قبل از فقر  و زندگی قبل از مرگ را باید بداند و جوانان نیز باید از شور و هیجا این دوران به بهترین شکل استفاده کنند.

وی افزود: اولین قدم مطالبه‌گری، نقد و مطالبه انسان از خود است که باید همانگونه که دین اسلام انسان را به رجوع به خود سفارش سفارش کرده انجام گیرد.

قریشی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما دیدار با جوانان در موقعیت‌های مختلف و انتقال و دریافت دغدغه‌های جوانان است و در ۳ وعده در نمازهای یومیه پیگیر و آماده شنیدن نظرات جوانان هستیم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به پیگیری مکرر و مطالبه‌گری مبارزه با فساد در جلسات مختلف خاطرنشان کرد: هنر تربیت و اصلاح مدیران باید اولویت در پندها باشد و نباید به آبروی افراد و اشخاص لطمه وارد شود چرا که ما در آموزه های دینی چنین اجازه و حقی نداریم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی اضافه کرد:  موضوع پیوست فرهنگی در دستگاه های مختلف و در شورای فرهنگ عمومی مطرح و مطالبه گری شده است و مجموعه دفتر نیز آماده دریافت پیشنهادات و طرح ها در شورای فرهنگ عمومی استان از سوی جوانان  هست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز