وزیر آموزش و پرورش در یزد اعلام کرد:

تحصیل بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز از طریق شبکه شاد

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۰۹:۱۹:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۰۶۴۰
تحصیل بیش از ۱۲ میلیون دانش‌آموز از طریق شبکه شاد
وزیر آموزش و پرورش گفت: در حال حاضر ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان کشور در پایه‌های مختلف تحصیلی از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان ( شاد ) تحصیل می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ "محسن حاجی‌میرزایی" وزیر آموزش و پرورش امروز سه شنبه 17 فروردین در اولین برنامه کاری خود در سفر به یزددر دیدار با آیت الله "محمدرضا ناصری" نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه این شبکه فضای امنی است، اظهار کرد: در این بستر بیش از ۱۱ میلیارد فایل آموزشی مبادله شد و پیوند خوبی بین معلمان و دانش آموزان برقرار است و علاوه بر آن ارتباط خوبی هم بین وزارت آموزش و پرورش و مناطق آموزشی کشور در استان ها وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شیوع کرونا ،آموزش و پرورش را با شرایط متفاوت و تجربه نشده‌ای روبرو کرد، گفت: در شرایطی که  سال ها روش دیگری برای انجام کار آموزش وجود داشت، ناگهان با شکل جدیدی از کار مواجه شدیم.

حاجی میرزایی افزود: به سرعت روش‌های جدید به کار گرفته شد و در گام اول از تلویزیون که تجربه‌ای از آموزش در دوران دفاع مقدس است کمک گرفته شد از هشت تا ۴۰ برنامه در چهار شبکه روی آنتن رفت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه به تدریج فرهنگیان به سمت شبکه‌های مجازی رفتند و نیز تاکید داشتیم ، آموزش تعطیل نشود و هرکس از هر روشی که می‌توانست، آموزش را ادامه مدهد، یادآور شد: در همین شرایط به دنبال ایجاد بستری برای آموزش بودیم تا بتوانیم  یک پنجم جمعیت کشور را به یکدیگر متصل کند و شبکه شاد به این ترتیب تشکیل شد.

وی بیان کرد: معلم مسوول آموزش دانش‌آموزان است و هیچ یک از ابزارها هرگز نمی‌تواند جای معلم را بگیرد بلکه به کمک معلم آمد تا آموزش در این شرایط را تسهیل کند و تمامی تلاش ما این است که کسی به دلیل دسترسی نداشتن به امکانات و ابزار از آموزش دور نماند به نحوی که در بررسی‌های انجام شده، سه دهم درصد دانش‌آموزان ،آموزش خود را پیگیری نکردند که تلاش می‌کنیم همین آمار را نیز به نحوی جبران کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: طبیعی است که هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری نمی شود و یکی از نگرانی ها، دسترسی دانش‌آموزان به اینترنت بود که در این راستا ساماندهی در سامانه شاد انجام شد و این فضا فرصت‌هایی نیز به وجود آورد که یکی از آنها افزایش توانمندی‌های معلمان است و این امر باید بیشتر شود.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: همه مشاغل در معرض این بحران جدی مورد آزمون قرار گرفت و فرهنگیان نیز در یک آزمون سخت قرار گرفتند و در شرایطی که کار آنها چند برابر شد جلوه‌های نابی از خلاقیت و سختکوشی از آنها به نمایش گذاشته شد و همه تلاش کردند که آسیب های کرونا را به حداقل ممکن برسانند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز