شهردار شهر جدید هشتگرد خبرداد:

ایجاد تفرجگاه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی/ گردشگری "باغ گلستان" احیا می‌شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۱:۱۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۶۴۳۷۹
ایجاد تفرجگاه با بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی/  گردشگری باغ گلستان احیا می‌شود
شهردار شهر جدید هشتگرد گفت: با ساخت دریاچه در محدوده پایین دست باغ گلستان مجموعه ای تفرجگاهی برای شهروندان ایجاد خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز،محسن مجذوب اظهار کرد: احیا و بازسازی پتانسیل های جغرافیایی و طبیعی شهرجدید هشتگرد در راستای افزایش ظرفیت های گردشگری، تفریحی، سرمایه گذاری و اقتصادی یکی از موضوعاتی است که توسط شهرداری پیگیری شده و اجرایى خواهد شد.

وی با اشاره به وجود مجموعه بوستان گلستان و بازسازی این فضا جهت استفاده شهروندان گفت: این مجموعه در مسیر تجمع آب های سطحی و زیر زمینی بوده و در ادامه مسیر خود در پایین دست نیز با تجمع آب های زیرزمینی و سطحی در گودال های طبیعی و حوضچه های زیبا که در مسیر آن وجود داشته تصاویر زیبایی را خلق کرده است و ما تصمیم گرفته ایم با صرف ذوق، خلاقیت، مهندسی و هزینه با ساخت دریاچه، این محیط را به تفرجگاهی جهت استفاده شهروندان تبدیل کنیم.

شهردار شهر جدید هشتگرد ادامه داد: آب به عنوان یک عنصر منحصر به فرد جایگاه حساسی در زندگی بشر دارد لذا تصمیم گرفتیم ضمن هدایت آب های سطحی و زیرزمینی این محیط به سمت دریاچه ای که ساخته خواهد شد، از این ظرفیت طبیعی شهر در راستای ایجاد محیط گردشگری، تفرجگاهی و همچنین ایجاد غرفه هایی با هدف اشتغال زایی اصناف مختلف در راستای تقویت سیستم اقتصاد شهر بهره مند شویم.

وی جاذبه های طبیعی شهر را فراوان توصیف کرده و گفت: شهرجدید هشتگرد جاذبه های طبیعی بسیاری از جمله شقایق های خودرو که در دشت ها و دره ها می روید، مِه صبحگاهی و شامگاهی که در 3 فصل از سال شاهد آن هستیم، آب و هوای معتدل و بسیار مطبوع، زمین های حاصلخیز که علاوه بر تلطیف فضای شهری برای شهروندان می توان از این جاذبه های طبیعی جهت معرفی شهر و همچنین اشتغال زایی بهره برد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز