رئیس دادگستری سقز:

با تخلفات انتخاباتی برخورد قانونی خواهد شد

۱۴۰۰/۰۱/۲۵ - ۱۰:۱۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۴۹۰۹
با تخلفات انتخاباتی برخورد قانونی خواهد شد
رییس دادگستری سقز گفت: رسانه ها با بی طرفی، بدون وابستگی به اشخاص و ارگانهای مختلف در شور و نشاط انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رییس دادگستری سقز کیوان جهانی گفت: نقش رسانه ها در آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم نقش مهم و قدرتمندی دارند ولی اگر رسانه‌ای خود را وابسته شخص و ارگان مختلفی کند از رسالت واقعی خود فاصله می گیرد و اعتماد مردم را از دست خواهد داد.

وی با بیان اینکه رسانه ها باید بسیار هوشیار باشند و جرایم انتخاباتی را رصد و به ما اطلاع رسانی کنند، افزود: کمک به دستگاه قضا در قالب گزارشات تخلف و جرایم، وظیفه قانونی مردم است.

وی افزود: تخلفات انتخاباتی را به جد رصد و پیگیری می کنیم.

جهانی با بیان اینکه به بهانه شور انتخاباتی نباید تخلف صورت بگیرد، یادآور شد: گاها در انتخابات ها، نامزدهای انتخاباتی برای رسیدن به اهداف خود از مسئولین و اموال عمومی استفاده می کنند که این تخلف است و رسانه ها باید با هوشیاری و با گزارش به دستگاه قضایی از این تخلفات جلوگیری کنند.

رییس دادگستری سقز گفت: رسانه ها اکاذیب و افترای کاندیداهای انتخاباتی علیه هم را به دستگاه قضا گزارش کنند و از هرگونه انتشار اینگونه موارد در رسانه ها خودداری کنند تا انتخابات با شور و نشاط و در سلامت کامل برگزار شود.

وی در بخشی از سخنان به مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضایی با هرگونه فساد اقتصادی، مالی و اداری برخورد می کند و برخوردهای جدی دستگاه قضایی با مفاسد از طریق رسانه ها به مردم انعکاس داده شده است.

وی به ۲ جرایم عمومی و اختصاصی اشاره کرد و گفت: در جرایم عمومی، جرم علیه شخصیت معنوی افراد (توهین، افترا و تخریب) صورت می گیرد و جرایم اختصاصی هم شامل خرید و فروش آرای مردم و حضور نامزدهای انتخاباتی در محل رای گیری است.

علیزاده، معاون دادستان اظهار داشت: خبرنگاران، به دور از هر گونه شائبه، در راستای اطلاع رسانی صحیح، گام بردارند.

وی افزود :عوامل اجرایی، حقوق خبرنگاران را رعایت کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز