آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان شرقی تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۵:۴۶
کد خبر: ۱۱۶۶۲۴۱
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان شرقی تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۰
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان آذربایجان شرقی تا 28 فروردین ماه اعلام شد .

به گزارش برنا؛ دکتر محمدحسین صومی روز شنبه در حاشیه جلسه طرح شهید سلیمانی با بیان اینکه یک هزار و ۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که قبلا این رقم را تجربه نکرده بودیم.

وی ادامه داد: ۱۰۵ بیمار بستری در بخش های ویژه به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند که هر لحظه ممکن است دچار مشکل شوند.

صومی اظهار کرد: در هفته گذشته آزمایش کرونای بیش از ۶ هزار نفر مثبت بود که نسبت به هفته پیش از آن رشد ۳۵ درصدی داشت.

وی گفت: شتاب شیوع بیماری نسبت به هفته اول و دوم فرودین ماه کمی کاهش یافته و امیدواریم با افزایش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی در هفته های آینده وضعیت بهتر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز افزود: در شرایط خاص چهار هزار تخت می توان به بیماران کرونایی اختصاص داد و اگر تعداد بیماران کرونایی نیازمند بستری بیش از این افزایش یابد بیمارستان های استان نخواهند توانست پاسخگو باشند.

وی در خصوص مرحله نخست واکسیناسیون نیز گفت: ۲۵ هزار واکسن به استان اختصاص یافته بود که ۸۳ درصد آن تزریق شده و با اختصاص ۲۳ هزار واکسن دیگر در طی ۲ هفته آینده تزریق دوز نخست به تمامی کادر درمان انجام خواهد شد.

صومی با بیان اینکه مشاغل ردیف های ۲، ۳ و ۴ در شهرهای قرمز تعطیل هستند، گفت: متاسفانه شاهد عدم رعایت فاصله اجتماعی در مشاغل ردیف یک اعم از نانوایی ها، داروخانه ها و مطب های پزشکی هستیم که خود تبدیل به کانون انتشار ویروس شده اند.

وی بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک تاکید کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز