همگام شدن صنایع با فناوری روز، نوید بخش توسعه استان

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۱:۱۷:۳۴
کد خبر: ۱۱۶۶۷۵۷
همگام شدن صنایع با فناوری روز، نوید بخش توسعه استان
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه استاندار همگام شدن صنایع کردستان با فناوری روز را نوید بخش توسعه استان عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ خالد جعفری در اولین جلسه شورای هماهنگی فن بازار منطقه ای استان در سال ۱۴۰۰ اظهار داشت: موضوع فن بازار چیزی نیست که واحدهای اقتصادی ما با آن بیگانه باشند اما لازم است به صورت یک بسته (پیشنهادی) به واحدهای صنعتی ارائه شود.

وی افزود: می خواهیم در راستای اقتصادی تر کردن واحدها و دستیابی به تولید بیشتر و بالطبع بازارهای وسیع تر، فناوری روز را جایگزین تکنولوژی گذشته کنیم. 

جعفری یادآوری کرد: سرعت رشد فناوری در کشورهای توسعه یافته خیلی زیاد شده ، ارتباطات فاصله میان فناوری را در کشورها بسیار کم کرده  در استان ما این موضوع را به صورت جدی در فن بازار ببینیم. 

معاون اقتصادی استاندار، خاطرنشان کرد: فن بازار باید در موارد اثرگذار بویژه موارد کلان وارد شود، در این صورت می توانیم بگوییم موفق عمل کرده ایم. 

وی خواستار ورود فن بازار به صنایع تبدیلی کشاورزی شد و افزود: راحت ترین کار، تولید است لذا باید در مراحل بعدی یعنی بازاریابی و فروش ورود کنند. 


جعفری بر ضرورت تدوین برنامه های فن بازار استان در این جلسات تاکید و این امر را موجب افزایش بازدهی تولید در استان و جهت دهی به شرکت های دانش بنیان نیز عنوان کرد.


وی پشتیبانی از واحدهای دانش بنیان را موجب تقویت آنها و توسعه استان دانست و خواستار بازنگری در اعتبارات و پشتیبانی های مصوب در این زمینه شد. 

در پایان این جلسه به بحث خوشه فرش به عنوان سومین خوشه ایجاد شده در استان پرداخته شد. 

جعفری در این خصوص اظهار داشت: با وجود اینکه فرش جایگاه خاصی در استان دارد اما به دلایلی از جایگاه واقعی خود دور شده است. 

وی با اذعان به اینکه افزایش سطح تحصیلات و رفاه در جامعه موجب شده تا مردم علاقه ای به انجام کارهای سخت نداشته باشند، خاطرنشان کرد: افزایش سطح سواد و دسترسی آسان به اطلاعات و امکانات می تواند راهی برای تغییر در سبک فرشبافی باشد. 
جعفری در ادامه با اذعان به اینکه شرکت فرش جایگاه گذشته خود را از دست داده، تاکید کرد: خوشه می تواند تحولی در صنعت فرش باشد اما لازم است در صنایع پیشین و پسین آن نیز ورود شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز