از قول وزیر بهداشت برای واکسیناسیون تا عدم پاسخ‌دهی شفاف سعودی‌ها

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۰:۵۹:۳۷
کد خبر: ۱۱۷۰۵۰۷
از قول وزیر بهداشت برای واکسیناسیون تا عدم پاسخ‌دهی شفاف سعودی‌ها
رئیس سازمان حج و زیارت در خصوص عدم قطعیت برگزاری حج امسال گفت: عربستان هنوز پاسخ روشنی به هیچ یک از کشورهای اسلامی نداده است.

به گزارش برنا؛ علیرضا رشیدیان در گفتگو با برنامه «رویداد» با اشاره به تحت تاثیر قرار گرفتن تمام شئونات مردم در کره خاکی پس از شیوع کرونا، اظهار کرد: سال گذشته حج محدود شد و امسال هنوز دولت عربستان به کسی پاسخ نداده است.
 
وی با بیان اینکه شایعاتی مبنی بر درصد دهی به برخی کشورهای اسلامی در صورت تعیین تکلیف واکسیناسیون، گفت: این شایعات مطرح است ولی هیچ موضع رسمی اعلام نشده است.
 
رشیدیان با اعلام اینکه امسال برای حج عمره رمضان برنامه ریزی از سوی سعودی ها صورت گرفته و ظاهرا در حال آزمودن برپایی حج هستند، ادامه داد: وزارت بهداشت و درمان عربستان چندی پیش اعلام کرد زواری که بین 18 تا 60 سال دارند و بیماری زمینه ای نداشته باشند [می توانند در عمره شرکت کنند].
 
وی از احتمال بهره مندی از چنین شرایطی برای حج امسال خبر داد و افزود: زوار برای عمره یک هفته قبل از اعزام دُز دوم واکسن باید دریافت شده باشد و 72 ساعت نیز در عربستان قرنطینه شدند.
 
رشیدیان با اشاره به موج چهارم کرونا در جهان، به پیش بینی وضعیت حج 1400 پرداخت و گفت: ما موظفیم برای سناریوهای مختلف [برنامه ریزی کنیم].
 
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ایران به عنوان کشوری که برای سلامت و امنیت اتباع خود برنامه ریزی دارد، ممکن است در قالب ستاد کرونا برنامه ریزی دیگر کنیم.
 
رشیدیان در پاسخ به اظهارات مجری برنامه که به حق اعلام کرد «ستاد کرونا با سفرهای اروپایی مشکلی نداشته ولی با نقل مکان ها به قصد زیارت، دچار مشکل است» خاطرنشان کرد: بنده قدری این مطلب را اصلاح کنم چراکه درباره موضوع حج اینگونه نیست.
 
وی افزود: با وزیر بهداشت جلسه داشتیم و قول دادند اگر عربستان با شرط واکسیناسیون حجاج حاضر به پذیرش است، همه واکسن حجاج را در زمان موعود تامین کنند.
 
رشیدیان اضافه کرد: ما موظفیم همه گمانه ها را پیش بینی کنیم. ثبت نام ها سال گذشته انجام شد و ارز هم با مبلغ 9هزار تومانی تهیه شده و لذا افزایش قیمت ارز نخواهیم داشت.
 
وی خاطرنشان کرد: زمزمه های از سوی عربستان مبنی بر محدودیت در اتاق ها شنیده می شود یا اینکه اتوبوس ها از 40 به 20 نفر تقلیل می دهند و به تبع آن در سوخت افزایش قیمت داشتند که ممکن است هزینه ارزی ما را افزایش دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز