استاندار لرستان:

باید آمادگی برای مقابله باکرونای هندی در صورت ورود به لرستان حفظ شود / آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم / احتمال خشکسالی در مراتع و جنگل های سطح استان

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۲۳:۳۱:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۱۵۸۷
باید آمادگی برای مقابله باکرونای هندی در صورت ورود به لرستان  حفظ شود  / آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم /  احتمال خشکسالی در مراتع و جنگل های سطح استان
سیدموسی خادمی گفت: باید تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود کرونای هندی به استان اندیشیده شود .

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ خادمی در دومین جلسه شورای اداری استان و ستاد استانی مقابله با کرونا ،اظهارکرد: لرستان به لحاظ بیماری کرونا در وضعیت مطلوبی نیست و همچنان باید مراقبت ها برای عبور از پیک فعلی وجود داشته باشد .

او با اشاره به شیوع ویروس جهش یافته هندی در همسایگان شرقی کشور، افزود: این ویروس به مراتب از سایر ویروس های شناخته شده ی کرونا خطرناک تر است و باید تمهیدات پیشگیرانه برای جلوگیری از ورود آن اندیشیده شود .

خادمی با ابراز امیدواری  نسبت به اینکه  واکسیناسیون در کشور با سرعت و شدت بیشتری انجام شود ،یادآورشد: در استان باید آمادگی برای مقابله با این ویروس جدید، در صورت ورود آن حفظ شود و مراکز درمانی به خوبی برای مهار آن تجهیز شوند .

استاندار لرستان با برگزاری جلسه شورای اداری به تشریح وضعیت استان پرداخت و گفت : در بحث بودجه مقرر شد دستگاه های اجرایی نسبت به پیگیری ردیف های متفرقه و متمرکز بودجه در وزارتخانه های متبوع اقدام کرده و سهم استان را در این رابطه دریافت کنند، لازم به ذکر است در بودجه فرصت های نهفته ای وجود دارد که باید شناسایی و جذب استان شوند .

خادمی بیان  کرد: به منظور عمل به شعار سال، دستگاه های اجرایی باید پیشنهادات و راهکارهای خود را ارائه داده تا با تدوین آنها بتوان برنامه استان را برای سال جاری اجرایی کرد .

او همچنین انتخابات آینده  را  یکی از رخداد های مهم سیاسی کشور و استان دانست وافزود: گزارشات درباره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از افزایش تعداد ثبت نام کنندگان در استان به نسبت دوره های قبل حکایت دارد و حتی این آمار در مقایسه با کشور افزایش داشته است که امیدواریم این روند افزایشی را در بحث مشارکت در انتخابات نیز حفظ کنیم .

استاندار لرستان عنوان کرد: با توجه به وجود دستگاههای الکترونیکی در استان، آمادگی برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی را داریم که این امر مستلزم کسب تکلیف از مرکز است .

خادمی خشکسالی بوجود آمده را یکی از اتفاقات نامطلوب در استان دانست وخاطر نشان  کرد: مدت زیادی از آخرین بارندگی در استان می گذرد که این موضوع منجر به وقوع خشکسالی در استان می شود و باید راهکارها برای جلوگیری از خسارات بیشتر به خصوص در بخش کشاورزی اجرایی شود .

او بیان  کرد: با توجه به احتمال خشکسالی در مراتع و جنگل های سطح استان دستگاههای اجرایی ذیربط باید اقدامات لازم را برای جلوگیری از وقوع آتش سوزی های احتمالی در طبیعت به خوبی اجرایی کنند .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز