مرکزآموزش فنی و حرفه ای شهرستان مریوان بین‌المللی می شود/ اجرای طرح توانمندسازی ساکنان مناطق مرزی در استان کردستان

۱۴۰۰/۰۲/۱۳ - ۱۶:۳۵:۴۲
کد خبر: ۱۱۷۴۱۸۷
مرکزآموزش فنی و حرفه ای شهرستان مریوان بین‌المللی می شود/ اجرای طرح توانمندسازی ساکنان مناطق مرزی در استان کردستان
سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان در نشست هم اندیشی نماینده مردم شریف شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با مربیان و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲ گولان شهرستان مریوان از ارتقای مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای 22 گولان شهرستان مریوان به یک مرکز بین‌المللی خبر داد و گفت: به زودی تجهیزات و امکانات لازم خوابگاهی برای این مرکز فراهم خواهد شد. 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ سیدجمیل احمدی در نشست هم اندیشی نماینده مردم شریف شهرستان های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با مربیان و کارکنان مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲ گولان شهرستان مریوان اظهار کرد: همراهی نمایندگان مجلس و همچنین مسئولان و مدیران با برنامه‌های مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان نقش بسزایی در تحول هرچه بیشتر این حوزه خواهد داشت.

وی با اشاره به رشد 70 درصدی اعتبارات جاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به واسطه رایزنی‌های نمایندگان مجلس در کمیسیون آموزش، گفت: برای نخستین بار 5 درصد از اعتبارات تبصره 18 به آموزش‌ فنی و حرفه‌ای اختصاص یافت که این مبلغ حدود یک‌هزار و 600 میلیارد تومان در کل کشور است. مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان تصریح کرد: 11 درصد کمک خیرین نیز به این حوزه اختصاص یافته و قطعا می‌تواند تحول خوبی را به دنبال داشته باشد.

احمدی گفت: مهارت‌آموزی جامعه‌محور که از سوی رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در سفرشان به استان مطرح شد به یک موضوع همه‌گیر تبدیل شده است. وی با اشاره به راه‌اندازی شورای مهارت در استان گفت: طرح اشتغال مهارت محور در شورای مهارت استان مطرح شده و هدف‌گذاری ما کشاندن این طرح به شوراهای مهارت شهرستان‌ها است.

وی تصریح کرد: فرصت‌های شغلی نیاز مهارت را به ما داده‌اند، در گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای عرضه محور بود الان دنبال ارائه آموزش‌های تقاضا محور هستیم و در همین راستا سامانه‌ای تقاضاسنجی نیز راه‌اندازی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان افزود: توانمندسازی ساکنان مناطق مرزی کاری فرابخشی و فرادستگاهی است به عنوان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی داریم در هر روستا یک آموزش را که به برند آن روستا تبدیل شود انجام دهیم.

وی از ارتقای مرکزآموزش فنی و حرفه ای 22 گولان شهرستان مریوان به مرکز بین‌المللی خبر داد و گفت: به زودی تجهیزات و امکانات لازم خوابگاهی و غیره برای این مرکز فراهم و امیدواریم با ریشه‌کن شدن کرونا شاهد جذب کارآموز از اقلیم در این مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای باشیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید براساس ظرفیت هر شهرستان ارائه شود و با توجه به اینکه مریوان شهرستان مرزی است در ارائه این آموزش‌ها در کنار ظرفیت‌های داخل شهرستان باید مرز را نیز در نظر بگیریم. در پایان احمدی با بیان اینکه کارگاه‌های که بالای 20 نفر نیروی کار دارد می‌توانند براساس قانون مجوز مراکز جوارکارگاهی را اخذ کنند، گفت: این کار می‌تواند در کنار پرورش نیروی کار توانمند در ارتقای نیروی کار فعلی این کارگاه‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز