در دویست و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج مطرح شد؛

از علت تاخیر در افتتاح مترو کرج تا سرنوشت نامعلوم سطل‌های زباله

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۱۳:۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۶۵۶۱
از علت تاخیر در افتتاح مترو کرج تا سرنوشت نامعلوم سطل‌های زباله
دویست و چهل و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج در حالی با حضور نمایندگان مردم در پارلمان شهری برگزار شد که برخی اعضا درموضوعات مختلف گلایه هایی را مطرح کردند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، در این جلسه که صبح امروز یکشنبه برگزار شد موضوعاتی چون بافت های فرسوده، نحوه جمع آوری زباله ها و سرانجام برخی پروژه های شاخص شهری کرج مورد اشاره قرار گرفت.

علت تاخیر در افتتاح مترو اعلام شود

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: شهردار علت عدم راه اندازی مترو کرج را  اعلام کند.

سارا دشت گرد اظهار کرد: فاز اول قطار شهری بر اساس قول پیمانکار و رئیس سازمان قطار شهری قرار بود در ابتدای سال افتتاح شود و شاهد حرکت قطار باشیم اما تاکنون تحقق نیافته است.

عضو شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: خواهشمند است علت عدم تحقق این امر به مردم توضیح داده شود و پیگیری جهت تحقق هر چه سریعتر آن انجام شود.

دشت گرد در بخش دیگری از سخنانش در مورد جمع آوری زباله ها و جمع آوری سبدهای زباله درب منازل اشاره کرد و افزود: جهت رضایت شهروندان و جلوگیری از آلودگی محیط توسط زباله گردها، یک بازه زمانی مشخصی به شهروندان در هر محله اعلام شود و در آن بازه زمانی زباله ها جمع آوری شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: تعداد سطل های مکانیزه زباله جوابگوی نیاز هر محله نیست و از شهردار درخواست می شود در این خصوص تدابیری بیاندیشد.

ضرورت توجه به بافت های  فرسوده

دبیر دوم و رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج نیز در این جلسه گفت: بافت منطقه حاجی آباد درگیر بافت ناکارآمد و فرسوده است و شهرداری تاکنون هیچ اقدامی برای تملک آن انجام نداده است.

مهدی حاجی قاسمی افزود: بافت های فرسوده حاجی آباد چندین بار در ردیف های بودجه قرار گرفته شده و متاسفانه شهرداری در پیگیری و تملک آن کوتاهی نموده است و توقع می رود که این موضوع به سرعت پیگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و ترافیک شهری شورای اسلامی شهر کرج در خصوص گستره بافت فرسوده شهری افزود: امروز توجه به بافت فرسوده و احیای آن با توجه به مشکلات روبنایی و زیرساختی متعدد آنها، یک ضرورت بسیار مهم در کرج  است و برخورد اصولی و منطقی با مشکلات این بخش شهری، کمک بزرگی به توسعه پایدار می‌کند.

سرانجام سطل های زباله جمع آوری شده

 نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج دیگر سخنران پیش از دستور جلسه امروز بود وگفت: سطل‌های مکانیزه ای که از  مقابل ساختمان‌ها جمع‌آوری می شود به کجا تحویل می شوند.

رحیم خستو افزود: طرح جمع آوری سطل های زباله به منظور جلوگیری از مشکلاتی همچون انباشت زباله در طول ساعات روز و افزایش معضل زباله‌گردی، پاره شدن کیسه‌های زباله، جاری شدن شیرابه و انتشار بوی نامطبوع انجام شده است.

نایب رئیس و سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: بر این اساس گزارش هایی مبنی بر عدم تحویل سطل های زباله جمع آوری شده به صاحبان آن رسیده که از شهردار درخواست دارم دستور بررسی صحت و سقم آن را هر چه سریعتر پی گیری و اعلام کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز