نماینده ولی فقیه در لرستان :

ورزش همگانی موجب تقویت روحیه مردم می‌شود / از ظرفیت نمایندگان مجلس برای بودجه‌های متمرکز در حوزه ورزش استفاده شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۱:۰۶:۰۳
کد خبر: ۱۱۷۷۰۰۲
ورزش همگانی موجب تقویت روحیه مردم می‌شود / از ظرفیت نمایندگان مجلس  برای بودجه‌های متمرکز در حوزه ورزش استفاده شود
حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی برلزوم توجه به توسعه ورزش همگانی، جذب کردن نسل جوان به ورزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی در آیین تجلیل از دو قهرمان لرستانی و مدال‌آور رشته کشتی در آسیا، اظهار کرد: از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای بودجه‌های متمرکز در حوزه ورزش استفاده شود کما اینکه پیوست‌های بودجه‌ای هم می‌تواند برای حل مشکلات ورزشی موثر باشد.

او با اشاره به اینکه ورزش همراه با اخلاق و فتوت و جوانمردی معنا پیدا می کند، خصوصا ورزش کشتی که اساس آن جوانمردی و اخلاق و دین و دیانت است، افزود: مردم قدرشناس ورزشکاران هستند زیرا نام نیک تختی و پوریای ولی با جوانمردی و پهلوانی آمیخته و در قرون و اعصار هنوز ورد زبان‌‌ها مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با یادآوری اینکه قهرمانی فقط در مدت کوتاهی در ذهن می‌ماند اما آنچه باقی می‌ماند پهلوانی و فتوت است،تصریح کرد:  در دو ورزشکار مدال‌آور لرستانی که در رشته کشتی قهرمان آسیا شدند، روحیه جوانمردی و فتوت را می‌بینیم.

نماینده ولی فقیه در  لرستان با اشاره به اینکه کسی نمی‌تواند منکر اثرات ورزش بر سلامت جسم و روح باشد، تصریح کرد: به جای اینکه هزینه‌ها صرف آسیب‌های اجتماعی شوند باید صرف توسعه ورزش همگانی، جذب کردن نسل جوان به ورزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی شود.

او با اشاره به اینکه ورزش همگانی موجب تقویت روحیه مردم می‌شود،خاطر نشان کرد: مسابقات المپیک هم مسابقات مهمی است و باید زمینه تمرین و حضور قهرمانان در عرصه المپیک فراهم شود از طرفی مسئولان باید خود را مدیون ورزشکاران بداند زیرا تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی، تجلیل از معروف‌ها و فضیلت‌ها و تقدیر از افتخار و عزت ملی است.

 نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه وقتی قهرمانی در عرصه جهانی نام و پرچم کشور را بالا می‌برد موجب عزت و اقتدار کشور می‌شود، تقدیر از ورزشکاران را تقدیر از مفاهیم بلند ارزشی معنا کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه بی‌توجهی با ورزشکاران قابل پذیرش نیست بر لزوم توجه به ورزش استان تاکید کرد و گفت:  لرستان سرمایه خوبی در ورزش کشتی دارد و افرادی مانند غلامرضا محمدی از استان لرستان برخاسته‌اند و بدون شک توجه خاص به ورزش کشتی استان خواهند داشت.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز