مدیرکل بهزیستی استان البرز:

مستمری پرداختی کفاف زندگی زنان سرپرست خانوار را نمی‌دهد/ ساماندهی ۱۵۰۰ معتاد متجاهر در ۲۷ کمپ

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۹:۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۱۷۷۹۹۲
مستمری پرداختی کفاف زندگی زنان سرپرست خانوار را نمی‌دهد/ ساماندهی ۱۵۰۰ معتاد متجاهر در ۲۷ کمپ
مدیرکل بهزیستی استان البرز با بیان اینکه مستمری پرداختی به زنان سرپرست خانوار کفاف زندگی آنها را نمی دهد گفت: ۵۹ مرکز ارائه دهنده خدمات حمایتی و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در البرز به ۴۹۲۴ زن خدمت رسانی می کنند و ۱۰۷۸ نفر از جمله زنان سرپرست خانوار پشت نوبت دریافت خدمات هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، اسدالله حیدری اظهار کرد: بودجه ای که به این زنان تعلق می گیرد بسیار ناچیز است و مسمتری پرداختی بهزیستی کفاف زندگی آنان را نمیدهد حتی در زمینه اشتغال زایی نیز تسهیلات در نظر گرفته شده برای زنان سرپرست خانوار ۵۰ میلیون تومان است که برای راه اندازی یک شغل بسیار محدود است با این حال بهزیستی البرز در سال گذشته برای ۲۰۳۷ نفر از جامعه هدف خود به میزان ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد.

وی بابیان اینکه برای بازتوانی خانواده و سرپرستان کودکان کار سالانه ۶ میلیون تومان بودجه در نظر گرفته شده است افزود : ۲ مرکز حمایتی آموزشی کودکان خیابانی روزانه غیردولتی و یک مرکز کودکان خیابانی شبانه روزی دولتی در منطقه کمالشهر در حیطه کودکان مشغول به فعالیت هستند.

این مسئول تصریح کرد: چالش اساسی در این مسیر بحث ساماندهی این کودکان است و صرفاً جمع آوری مشکلی را حل نمی کند و باید تلاش شود پس از جمع آوری بستر لازم برای ساماندهی این افراد و تخصیص بودجه مناسب فراهم گردد.

وی افزود: در طرح اقدام و عمل برای کودکان کار که بهزیستی البرز بصورت پایلوت قرار است انجام دهد فضای مورد نیاز باید توسط شهرداری تامین شود.

حیدری افزود : علی رغم جلسات صورت گرفته متعدد هنوز فضایی به بهزیستی تعلق نگرفته که بهزیستی بتواند با برنامه ریزی مشخص و طولانی مدت کودکان ایرانی و اتباع مجاز را ساماندهی کند.

وی پیرامون وجود خانه امن جهت نگهداری موقت از زنان گفت: در حال حاضر یک خانه امن در استان البرز وجود دارد و یک خانه امن دیگر در دست راه اندازی است، در خانه امن موجود طی سال ۹۹ میانگین بین ۷ تا ۱۰نفر خدمت دریافت کرده اند، در حقیقت خانه امن برای زنانی که از خانه طرد میشوند به منظور جلوگیری از حضور در خیابان به صورت موقت است.

وی ادامه داد : خانه امن یک مهمانسرای کوچک است با امکانات برای مدتی محدود و در صورت نیاز خانمها به خدمات مددکاری، روانشناسی و یا احساس نا امنی از طریق اورژانس این خدمت رسانی انجام می شود.

مدیرکل بهزیستی  استان البرز ادامه دا: در صورت نیاز مداخلات روانشناختی در کانون خانواده صورت میگیرد و در صورت نیاز به اقدام حقوقی و نیاز به پیگیری های قانونی این مهم بر عهده اورژانس اجتماعی بهزیستی است.

حیدری در خصوص فعالیتهای دفتر اعتیاد نیز گفت: در حال حاضر تعداد کمپ ها در استان ۹۲ مرکز و  تعداد خدمت گیرندگان ۱۴۴۶۵ نفر بوده است، همچنین از طریق مرکز غربالگری جمع اوری ۱۵۰۰ نفر معتاد متجاهر و ساماندهی در ۲۷ مرکز صورت گرفته است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز