استاندار البرز:

شهرک دارویی "برکت" در منطقه ویژه اقتصادی قرار گرفت / البرز در شرف تبدیل شدن به هاب دارویی کشور است

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۲:۳۱:۳۳
کد خبر: ۱۱۷۹۶۵۶
شهرک دارویی برکت در منطقه ویژه اقتصادی قرار گرفت / البرز در شرف تبدیل شدن به هاب دارویی کشور است
استاندار البرز با بیان اینکه طبق منویات مقام معظم رهبری بدنبال حمایت از تولید و تولیدکنندگان در البرز هستیم گفت: البرز در شرف تبدیل شدن به هاب دارویی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، عزیزالله شهبازی در بازدید از چند شرکت دارویی-صنعتی در شهرک صنعتی بهارستان که صبح امروز یکشنبه با حضور معاون وزیر بهداشت صورت گرفت، اظهار کرد: جای خرسندی دارد که اکنون بخش عمده ای از نیازهای دارویی کشور در داخل تامین می شود و همچنین 70 درصد تولیدات دارویی کشور در البرز صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، سال گذشته با عنوان جهش تولید و امسال تحت نام تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها بدنبال حمایت از تولید و تولیدکنندگان در البرز هستیم و در این راستا توفیقات ارزشمندی نیز حاصل شده است.

وی افزود: اکنون بخش بزرگی از تحقیقات و مطالعه و تولید واکسن کشور در البرز انجام می شود و این استان تاثیر بسزایی در این روند دارد.

استاندار البرز گفت: شرکت اکتوورکو سابقه بسیار خوبی در حوزه تولید داروهای مهم کشور دارد و این گونه فعالیت ها نشان می دهد که ما از بسیاری کشورهای مدعی جهان پیش تر هستیم.

وی افزود: طبق صحبت های معاون محترم وزیر بهداشت، استان البرز در تولیدات دارویی و آرایشی و بهداشتی در جایگاه برتر کشور قرار دارد و مقرر شد بخشی از اختیارات معاونت غذایی و دارویی کشور به البرز تفویض شود.

شهبازی گفت: با مدیریت و برنامه ریزی های صورت گرفته در استان و پیروی از سیاست های دولت محترم، توجه ویژه ای به تولید دارو شد و اکنون این استان در شرف تبدیل شدن به هاب دارویی کشور است.

وی افزود: از این رو شهرستان ساوجبلاغ که شهرک دارویی برکت را در خود جای داده به منطقه ویژه اقتصادی تبدیل شد تا با این اقدام روند امور تسهیل و تسریع شود.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف اقتصادی، عمرانی، فرهنگی و... دارد که اکنون با توجه به اقدامات برنامه محور و ساختاریافته در حال توسعه و شکوفایی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز