افتتاح ۲۰ کیلومتر از راههای اصلی و بزرگراهی آذربایجان‌غربی بصورت نمادین

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۹:۴۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۸۰۳۹۴
افتتاح ۲۰ کیلومتر از راههای اصلی و بزرگراهی آذربایجان‌غربی بصورت نمادین
۲۰ کیلومتر از راههای اصلی و بزرگراهی بصورت نمادین با بهره برداری از ۶.۵ کیلومتر از محور ارومیه سرو با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی و استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی روز دوشنبه در مراسم افتتاح نمادین ۲۰ کیلومتر از راههای اصلی و بزرگراهی آذربایجان‌غربی گفت: آذربایجان‌غربی با توجه به هم مرز بودن با چندین کشور خارجی، نیازمند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی است  و  در همین راستا توجه به بخش راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی مورد توجه بوده است.

محمدمهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی هم گفت: در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان ۱۲۳ کیلومتر راه اصلی و بزرگراهی به ارزش یک هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی اضافه کرد: محور اورمیه سرو تا دو ماه آینده بطور کامل به بهره برداری می رسد.

محسن حمزه‌لو مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی هم در حاشیه این مراسم گفت: برای این طرح یک‌هزار و ۵٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

حمزه‌لو افزود: همراه با این مسیرها، ۶ کیلومتر و ۵٠٠ متر از بزرگراه بین‌المللی اورمیه - سرو با ٢۶٠ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: تکمیل بخش قابل توجهی از کریدور بزرگراهی غرب کشور و ارتقای ضریب ایمنی شبکه حمل و نقل و کاهش سوانح جاده‌ای از جمله اهداف تکمیل این طرح‌هاست.

وی با اشاره به اهمیت ساخت و توسعه راه‌های ایمن در افزایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دستیابی به توسعه پایدار، بیان کرد: تکمیل این حجم طرح ساخت و توسعه راه‌ها در این بازه زمانی بی‌سابقه است و مجموعه راه‌وشهرسازی استان از ظرفیت‌ منابع مالی و اعتباری ملی و استانی، کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و خیران راهسازی استفاده می‌کند تا عرصه زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای منطقه متحول شود.

وی گفت: بهره‌گیری از مزیت‌های موقعیت جغرافیایی استان در عرصه حمل‌ونقل، یکی از اهداف توسعه اقتصاد پایدار تعریف شده که تلاش می‌شود با تکمیل طرح‌های نیمه تمام راهسازی این امر محقق شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز