تا انتخابات۳/ سخنگوی شورای ائتلاف خراسان رضوی:

لیستی از بهترین متخصصان را برای شورای شهر ‌ارائه می‌دهیم

۱۴۰۰/۰۳/۱۰ - ۱۴:۴۷:۵۰
کد خبر: ۱۱۸۶۷۸۰
لیستی از بهترین متخصصان را برای شورای شهر ‌ارائه می‌دهیم
سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: گفتمان حجت‌الاسلام رئیسی چاره ساز معضلات اقتصادی فعلی کشور است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حمیدرضا ترقی در نشست خبری سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف خراسان رضوی اظهارکرد: در آستانه تحولی عظیم، بزرگ و حکمرانی کشوری و استانی هستیم که فرصت گرانبهایی در اختیار مردم و همه رای دهندگان قرار گرفته تا بتوانند مسیر حرکت نظام را در جهت آرمان‌ها تسریع کنند.

وی افزود: درصددیم چنانچه در انتخاب‌های گذشته اشتباه‌هایی صورت گرفته، آن‌ها را رفع کرده و با آگاهی، بصیرت و امید به آینده سرنوشت گام دوم انقلاب اسلامی را رقم بزنیم.

ترقی تصریح کرد: شورای ائتلاف و وحدت نیروهای انقلاب اسلامی در خراسان رضوی با آگاهی از مسئله انتخابات همانطور که در انتخابات شورای شهر مشهد و استان سیاست معرفی نامزدهای انقلابی، متخصص، کارآمد و توانمند برای حکمرانی در حوزه مدیریت شهری را عهده دار است، در سطح کشور هم معتقد است که شخصیت کارآزموده، کارآمد، شجاع، توانمند و معتقد به فقه سیاسی امام و مخالف تفکر اقتصاد لیبرالی و فرهنگ لیبرالی و برخوردار از نیروهای بانشاط و کارآمد با روحیه جهادی حجت الاسلام رئیسی می‌تواند بسیاری از مشکلات کنونی کشور را که باعث دغدغه و نگرانی است را برطرف کند.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی با حمایت کامل و با تمام توان از ریاست جمهوری حجت‌الاسلام رئیسی حمایت می‌کند؛ امیدواریم همچنان که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته مردم خراسان نقش موثری ایفا کرده و رای بالایی به ایشان دادند، در این دوره هم با همت خود سرنوشت کشور را به گونه‌ای رقم می‌زنند که شاهد تحول عظیم در سرنوشت کشور به سوی افق امیدوار کننده و روشن باشیم.

 

ترقی بیان کرد: شورای وحدت و ائتلاف در خراسان در طی فعالیت خود در سال گذشته تاکنون گام به گام در مسیر رسیدن به لیست شایسته و کارآمد برای مدیریت شهری تلاش شبانه روزی داشته و با همت همه اهالی رسانه ضمن اطلاع رسانی شفاف در رابطه با این فرایند گام‌های لازم را برای رسیدن به لیست واجد شرایط در این مدت برداشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا از تمامی علاقه مندانی که خواستار ورود به عرصه انتخابات از مجرای ائتلاف بودند، پذیرش کردیم، در گام دوم در کمیته‌های فرعی شاخص‌های عمومی و پایه مورد بررسی قرار گرفت و از 200 نفر از نامزدهای وارد این فرایند شده بودند حدود 120 نفر از مرحله اول عبور کرده و در مرحله دوم کمیته تطبیق تخصصی شدند.

ترقی عنوان کرد: در مرحله اول به لحاظ مبانی فکری، اخلاقی و سلامت اقتصادی کاندیداها مورد بررسی قرار گرفته و میزان آشنایی با تکالیف و وظایف شورای شهر و تخصص در کمیسیون‌های مورد نظر توجه توسط هریک از نامزدها ارائه شد.

وی تاکید کرد: افراد را مورد ارزیابی اولیه قرار دادیم و 80 نفر از این افراد شرایط لازم را برای ورود به مرحله دوم نداشته که به طور طبیعی از ارزیابی در مراحل بعد خارج شدند و سایر کاندیدا‌ها به لحاظ تخصصی در مدت 18 روز در کمیته تطیق مورد بررسی قرار گرفتند.

ترقی در مورد امتیازدهی داوران به کاندیداها گفت: خوشبختانه حتی اگر چند نفر باهم هماهنگی کرده باشند که به نامزدی نمره پایین و یا بالا بدهند در مکانیسم تاثیر این نمرات در معدل فرد بیش از دو یا سه نمره تاثیر نداشت.

وی خاطرنشان کرد: امروز اسامی 51 نفر که از کمیته تطبیق به شورای مرکزی معرفی می‌شوند اعلام می‌شود که واجد شرایط برای شورای مرکزی هستند تا این شورا بر اساس چند شاخصه مهم آن‌ها را برگزیند.

ترقی گفت: در شورای شهر مشهد نیاز به شخصی داریم که به لحاظ تخصص و وزن و جایگاه اجتماعی در اولویت بالاتری برخوردار باشد، دوم کسانی انتخاب شوند که به لحاظ همگرایی به هم نزدیک شوند تا از بروز اختلاف داخل شورا پرهیز شود، انقلابی بودن متعهد بودن و سالم بودن به لحاظ اقتصادی در ملاک ها مورد توجه است و دارای خلاقیت در حل چالش های شهر مشهد باشد. بر این اساس در شورای مرکزی 51 نفر را به 30 نفر تقلیل می‌دهیم که به مجمع شورای عمومی وحدت و ائتلاف معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: لیست 30 نفره در این جمع در رابطه با مسائل شهری مطرح و 15 نفر به عنوان لیست نهایی ما برای ارائه به مردم مشهد خواهد بود. تلاش کردیم در ترکیب 51 نفره از قومیت‌های مختلف مشهد و حاشیه شهر مشهد را بگنجانیم.

سخنگوی شورای وحدت و ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: امیدواریم با حرکتی که در جامعه شکل گرفته و نهضتی که برای آگاهی بخشی در شرایط کنونی کشور پدید آمده و حضوری که همه گروه‌ها و اقشار مختلف برای آگاهی‌رسانی به مردم شاهد مشارکت گسترده در مشهد و کشور برای این دو انتخابات باشیم.

ترقی بیان کرد: در لیست 51 نفری، جوانان 60 درصد را تشکیل داده‌اند و افراد با تجربه که به روز بودند مورد توجه قرار گرفته‌اند. افرادی که به روز هستند و شرایط امروز مشهد را درک کرده و درد را می‌فهمند در این میان انتخاب می‌شوند.

وی همچنین در مورد انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: گزینه قطعی و نهایی شورای ائتلاف حجت‌الاسلام رئیسی است و شورای ائتلاف در کنار کمیته و ستاد استانی ایشان که به ریاست آقای بذرافشان تشکیل شده فعالیت خود را دنبال خواهد کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز