تایید شدن صلاحیت ۳۰ داوطلب دیگر عضویت در شوراهای شهر خراسان رضوی

۱۴۰۰/۰۳/۱۵ - ۰۷:۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۱۸۸۶۲۱
تایید شدن صلاحیت ۳۰ داوطلب دیگر عضویت در شوراهای شهر خراسان رضوی
رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی گفت: هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، صلاحیت حدود ۳۰ نفر دیگر از داوطلبان عضویت در شوراهای شهر این استان را که در مراحل قبل توسط هیات نظارت استان رد شده بود تایید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی اصغر عنابستانی در این خصوص اظهار کرد: از مجموع داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهری در خراسان رضوی حدود ۳۶۰ نفر توسط هیات نظارت رد صلاحیت شدند که از این تعداد ۲۲۱ نفر اعتراض خود را به هیات مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران ارسال کردند و در نهایت صلاحیت حدود ۳۰ نفر از این تعداد تایید شده و به زودی به فرمانداری ها اعلام می شود.

وی ادامه داد: از مجموع حدود ۲ هزار و ۳۰۰ داوطلب نیز که هیات نظارت استان صلاحیت آنان را تایید کرده بود، هیات مرکزی نظارت صلاحیت حدود ۷۰ نفر را رد کرده است لذا در مجموع در وضعیت صلاحیت حدود  ۱۰۰ داوطلب عضویت در شوراهای شهر خراسان رضوی تغییر ایجاد شده است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهری و روستایی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۳۰ نفر از تایید صلاحیت شدگان، هیات نظارت استان با توجه به دریافت مدارک جدید و با جمع بندی مجدد با تایید صلاحیت حدود ۲۰ نفر موافق بود.

وی افزود: از سوی دیگر از مجموع حدود ۷۰ نفری که رد صلاحیت شده اند نیز با توحه به گزارش های تکمیلی و جدید ما نیز با ردصلاحیت بسیاری از آنان موافق بودیم که در زمان بررسی صلاحیت این افراد در استان، هیات نظارت استان گزارشهای تکمیلی را در اختیار نداشت.

از مجموع سه هزار و ۲۴۴ داوطلب ثبت نام شده برای عضویت در ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر در خراسان رضوی، صلاحیت ۲ هزار و ۳۲۴ نفر در هیات های اجرایی و نظارت تایید شد و شماری نیز از حضور در کارزار انتخابات انصراف داده‌اند لذا با توجه به تایید و رد صلاحیت اخیر از تعداد داوطلبان نهایی عضویت در شوراهای شهر استان حدود ۴۰ نفر کاسته خواهد شد.  

همزمان با سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و دومین انتخابات میاندوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۲۸ خردادماه جاری، ششمین دوره‌ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز در پنج هزار و ۵۹ شعبه اخذ رای، ۸۷ شهر و ۲ هزار و ۵۸۶ روستای خراسان رضوی برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز