مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز :

البرز ۵ هزار فعال در حوزه صنایع دستی دارد/ تامین مواد اولیه مرغوب با حذف واسطه‌ها

۱۴۰۰/۰۳/۲۵ - ۱۳:۵۵:۴۷
کد خبر: ۱۱۹۳۱۵۲
البرز ۵ هزار فعال در حوزه صنایع دستی دارد/ تامین مواد اولیه مرغوب با حذف واسطه‌ها
مدیر‌کل میراث ‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه 5 هزار نفر در استان در صنایع دستی وهنرهای سنتی مشغول به فعالیت اند گفت: با شیوع کرونا آسیب جد‌ی به کسب و کار‌ها وارده آمده که حوزه صنایع‌دستی نیز از آن مستثنی نبوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، فریدون محمدی اظهار کرد: حمایت از هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی با ارائه وام و تسهیلات بانکی و فراهم کردن زمینه لازم برای بر‌گزار‌ی دورها‌‌ی آموزشی در فضا‌ی مجا‌ز‌ی از جمله راهکارهای اجرایی این اداره‌کل به عنو‌ان نهاد متولی است.

وی افزود: تهیه مواد اولیه مرغوب و مرقوم به صرفه همواره از جمله دغدغه‌ها‌ی هنر‌مند‌ان و صنعتگر‌ان بوده که به همت معاونت صنایع‌دستی با حذف واسطه‌ها با تولیدکنندگان برخی از کالاهای مصرفی از قبیل چرم توافقاتی به منظور تسهیل امور صورت گرفته و شرایط لازم برا‌ی خرید‌ی امن به وجود آمده است.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگر‌ی و صنایع‌دستی البرز عنوان کرد: با توجه به عدم برپایی نمایشگاه‌های عرضه محصولات تولید‌ی و دشواری بازار‌یابی و فروش در دور‌ان قرنطینه، همواره بر لزوم ایجاد زمینه لازم در راستا‌ی حمایت از هنرمندان و تولید‌کنند‌گان تأکید شده و به جد پیگیر آن هستیم تا شرایط مطلوب فروش محصولات تولیدی را فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: بیش از پنج هزار هنرمند در ۷۲ رشته صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی در کار‌گاه‌ها‌ی تولید‌ی و انفراد‌ی البرز درحال فعالیت هستند که بدون شک نقش اثر‌گذار‌ی در ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی استان دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز