نماینده ولی فقیه در لرستان :

شهدای هفتم تیر سند مظلومیت نظام هستند / پیگیری احیای کارخانجات تعطیل شده از نقاط مثبت دستگاه قضایی استان است

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۱۳:۰۸:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۸۹۰۴
شهدای هفتم تیر سند مظلومیت نظام هستند / پیگیری احیای کارخانجات تعطیل شده از نقاط مثبت دستگاه قضایی استان است
حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمدرضا شاهرخی گفت: از تاریخ شروع کار دولت سیزدهم کار جهادی جبهه انقلاب شروع می‌شود و باید روحیه خدمت رسانی جدیدی در اداره جهادی کشور و در ادارات استان دمیده شود.

 به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان، حجت‌الاسلام و المسلمین شاهرخی در دیدارمدیر کل دادگستری استان لرستان ،دادستان،معاونان ، اعضای شورای قضایی استان که به مناسبت هفته قوه قضائیه انجام شدضمن تبریک هفته قوه قضائیه به مجموعه دستگاه قضایی استان و راه، یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ماه، انفجار حزب جمهوری اسلامی و در رأس آنها حضرت آیة.. دکتر بهشتی و همه شهدایی که همراه با ایشان همچون شهید حجت الاسلام و المسلمین سید فخر الدین رحیمی نماینده پلدختر و حومه و شهید حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین صادقی نماینده مردم دورود و ازنا که به درجه رفیع شهادت نائل شدند راگرامی داشتند.

اوافزود: این شهدا افرادی بودند که می خواستند به مردم خدمت کنند، ولی منافقان کوردل این خدمتگزاران را از ما گرفتند.

حجت الاسلام شاهرخی  با اشاره به اینکه خداوند همواره به دنبال سختی‌ها و مشکلاتی که برای یک ملت به وجود می آید، خداوند در قبال صبر و شکیبایی مردم آن ملت رحمتش را مضاعف می‌کند،تصریح کرد: شهید بهشتی  یک شخصیت برجسته بود، ایشان شخصیتی بودند که فلسفه هگل که به زبان آلمانی نوشته شده بود را به زبان آلمانی تدریس و اشکالات آن را بیان می‌کرد و در کنار آن بر فقه و اصول،فلسفه ومعارف اسلامی مسلط بودند.

حجه الاسلام والمسلمین شاهرخی،تدبیر بصیرت و تیزبینی، سیاسی و اجتماعی ،تبعیت کامل از امام راحل را از ویژگی‌های شهید بهشتی دانست و خاطر نشان کرد: تمام شهدای فاجعه هفتم تیر افراد تاثیرگذاری بودند که نمونه آن شهید حجت‌الاسلام سیدفخرالدین رحیمی است که از مبارزان بر ضد ستمشاهی بود دراین راه تبعید،شکنجه و زندانی شد وسختی های این راه پرخطر در اراده مستحکم این شهید عزیز خللی ایجاد نکرد، ایشان مدتی در ایرانشهر به همراه مقام معظم رهبری تبعید شده بود، شهید سید فخر الدین رحیمی خداوند بصیرتی به ایشان اعطا کرده بود که برخی از رویدادها، وقایع سیاسی و اجتماعی را قبل از وقوع مطلع بودند و پیش بینی می‌کردند، می‌دانستند که بنی صدر برای کشور ما آسیب زا است، می‌دانستند که منافقین برای کشور ما ایجاد آسیب می‌کنند.

او با یادآوری این مطلب که شهدای هفت تیر سند مظلومیت نظام هستند،گفت:  این شهدا به همراه ۱۷ هزار شهید بوسیله منافقین بد کردار ترورشدند، اما نتیجه آن اقتدار نظام اسلامی ایران است.

نماینده ولی فقیه در ادامه سخنانش دو هدف مهم سند تحول بنیادی قضایی را دستیابی به عدالت و رضایتمندی مردم برشمرد و ادامه داد: رضایتمندی مردم توسط دادگستری و دادستان در تمام دستگاه‌ها بررسی شود زیرا ملاک موفقیت یک اداره رضایت ارباب رجوع است ونیازاین دوهدف مهم در دادگستری وسازمان های تابعه بصورت علمی و با اقتدار وبه طور مستمر ادامه پیداکند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه انتخابات ریاست جمهوری شروعی دوباره برای جبهه انقلاب است و همه ما باید از ابتدا آسیب‌ها و تجربیات تلخ گذشته که در گام اول مبتلا شدیم درس بگیریم به نحوی که دیگر این آسیب ها به وجود نیاید ،عنوان  کرد: از تاریخ شروع کار دولت سیزدهم کار جهادی جبهه انقلاب شروع می‌شود و باید روحیه خدمت رسانی جدیدی در اداره جهادی کشور و در ادارات استان دمیده شود که در اینجا وظیفه دادگستری و دادستان به عنوان مدعی العموم و دستگاه‌های تابعه وظیفه سنگینی دارند.

او با اشاره به اینکه برای رسیدن به وضعیت مطلوب، نیازمند کار جهادی هستیم، تاکیدکرد: کار جهادی، به معنای کار انبوه، متراکم و مضاعف، علمی و کارشناسی شده‌ای است که در آن بدون وقفه به دنبال خدمت رسانی به مردم باشیم و نفع شخصی، جناح، طایفه و قوم در آن جایگاهی ندارد، همان طور که در دولت جدید از کارهای حاشیه‌ای و اشرافی‌گری پرهیز شود و مسئولان باید خود را وقف مردم کند و هر کس در دولت سیزدهم و با شعار دولت سیزدهم مسئولیت بگیرد باید خود را وقف مردم کند و هر گاه مشاهده شد که از مسیر خود منحرف شده باید به او تذکر بدهیم و همه باید خود را مسئول بدانیم و خود را وقف مردم کنیم و وقف به معنای این نیست که هم به نفع خود و هم به نفع مردم کار کنیم و یا تماما به دنبال منافع خود باشد.بلکه باید هرکسی ازصدر تا ذیل در اندیشه و عمل باید خدمت رسانی کند تا از وضعیت موجود به وضعیت مطلوب برسیم.

حجت ااسلام شاهرخی افزود: وزراء، استانداران، شوراها اسلامی شهر و روستا و دیگر مسئولان از صدر تا ذیل باید متوجه باشند که در گام دوم انقلاب اسلامی چشم مردم به مسئولان و حل مشکلات گوناگون است و جای هیچ‌گونه توجیهی وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه صدها نفر نیروی اضافی در طول سالیان متمادی را به شهرداری‌ها وارد کرده اند از طرفی مرکز استان و دیگر شهرهای استان معیار و استاندارد مرکز استان را ندارند و هنوز با مشکلات مهمی مواجه است، بیان  کرد: در ابتدای تشکیل دولت انقلابی مردم نمی‌توانند شاهد تبعیض‌ها در جذب نیروها به سازمان ها و ادارات باشند و عدالت‌ محوری، فساد ستیزی، مقابله با مفسدان و مبارزه با هر گونه رانت‌ خواری اولویت دستگاه قضایی باشد.

اوگفت: همه دلدادگان به نظام اسلامی لازم است با دقت مراقبت کنند که تمام فعالیت ها در راستای ارتقا فرهنگی، دینی، پیشرفت اقتصادی و گسترش عدالت باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان در ادامه با ارائه پیشنهادهایی دادگستری و ادارات تابعه تلاش نمایند که روز به روز به دو هدف رضایت مندی مردم و اجرای عدالت نزدیکتر شوند، یادآورشد: پیگیری احیای کارخانجات تعطیل شده و ملاقات‌های عمومی روزهای دوشنبه از نقاط مثبت دستگاه قضایی استان در راستای تکریم ارباب رجوع است که باید به طور مستمر ادامه پیدا کند.

او با بیان اینکه اطلاع‌رسانی فعالیت‌های دستگاه قضایی باید بیشتر شود زیرا اگر اطلاع رسانی‌ها بیشتر شود شاهد علاقه بیشتر و کامل‌تر مردم نسبت به دستگاه قضایی خواهیم بود، عنوان کرد: تا صدور مجوز سخنگو به تناوب و توسط دستگاه‌های تابعه دستگاه قضایی، فعالیت‌ها اطلاع رسانی شود.

حجت الاسلام شاهرخی بر لزوم انسجام معتمدان و ریش سفیدان برای پیشگیری از مشکلات اجتماعی و نزاع‌های طایفه‌ای تاکید کرد و با اشاره به اینکه انسجام آنان از بسیاری از مشکلات اجتماعی پیشگیری می‌کند، تصریح  کرد: در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در حاشیه شهر باید میر پیشگیری از جرائم قوه قضاییه برنامه کامل و منسجمی را با دیگر دستگاههای مرتبط انجام دهد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با بیان اینکه استقلال قاضی به این معناست که قاضی از هر گونه تبعیض و توصیه های نابحق پرهیز کند، افزود: قاضی نباید در حکم کردن توصیه کسی را بپذیرد و باید با عدل برخورد کند زیرا احقاق حق خشنودی خداوند را به دنبال دارد.

او  با یادآوری این مطلب که جوانانی که به دستگاه قضایی اضافه می‌شوند، نیاز به مراقبت و آموزش بیشتری دارند،  خاطر نشان کرد: جوانی که به استخدام دستگاه قضایی در می‌آید باید از تجارب و دانش قضات با تجربه و متعهد استفاده کند و با تقویت برنامه های اعتقادی و معرفت افزایی، خود را در مقابل وسوسه‌ها مصون سازد.البته در این مسیر حفاظت قوه قضاییه وظیفه مهمی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز