اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در مهار کووید ۱۹ / انجام بیش ۳۰۰۰ تست کرونا

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۹:۵۵:۰۲
کد خبر: ۱۲۰۰۱۸۵
مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از هفته گذشته تاکنون سه هزار و ۳۲۷ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛  حسن محمودی با اشاره به اقداماتی که در قالب طرح شهید سلیمانی از هفته گذشته تا کنون در استان در راستای مقابله با کرونا صورت گرفته است، اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی اقدامی جامعه محور در راستای مشارکت اجتماعی در مهار کرونا است که آثار مثبتی در کنترل این ویروس داشته و دارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح شهید سلیمانی با عنوان مدیریت و کنترل اپیدمی کرونا به شیوه محله و خانواده محور که از ابتدای آذر ۹۹ شروع شده است با مشارکت سازمان بسیج مستضعفین، هلال احمر، علوم پزشکی، نهادهای دولتی و غیردولتی و با استفاده از ظرفیت برنامه هر خانه یک پایگاه سلامت که در آن سفیران سلامت خانوار و رابطین سلامت محله جذب و آموزش داده شده اند، برای کنترل و پیشگیری از شیوع کووید ۱۹ گامی اساسی در مهار و کنترل این بیماری است.

دکتر محمودی با بیان اینکه در زمینه مهار کرونا بهترین و مؤثرترین راه، جلب مشارکت اجتماعی از طریق بهره‌گیری از کمک نیروهای بسیجی، داوطلب مردمی و سازماندهی محله محور مردم است، افزود: هدف کلی از این طرح مدیریت و کنترل کووید ۱۹ با استفاده از مشارکت های مردمی و همکاری های بین بخشی است که از اصول اولیه و اساسی مراقبت های اولیه بهداشتی محسوب می‌شود.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه، قطع زنجیره انتقال ویروس با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش میزان بستری در بیمارستان ها و کاهش میزان مرگ و میرها را از دیگر اهداف اختصاصی این طرح بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: از هفته گذشته تاکنون سه هزار و ۳۲۷ تست کرونا در قالب طرح شهید سلیمانی در استان از افراد دارای علائم صورت گرفته که از این تعداد تست ۵۱۱ نفر مثبت اعلام شده است.

مدیر گروه آموزش و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون ۲۲ مورد مراقبت در منزل با رصد و پیگیری تیم‌های مذکور انجام شده است، گفت: یک هزار و ۴۴۹ نفر در منزل تحت قرنطینه خانگی قرار گرفته‌اند.

دکتر محمودی با بیان اینکه در مدت زمان یادشده تاکنون، تیم‌های مذکور به هشت هزار و ۸۰۶ خانواده سالم در سطح استان از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی، آموزش های لازم را ارائه داده‌اند، افزود: به ۴۴۷ خانواده افراد بیمار مبتلا به کووید 19 آموزش داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز