پیش بینی تولید ۶۲ هزار تن گندم و جو در شهرستان ارومیه

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۱۴:۵۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۰۴۳۲
پیش بینی تولید ۶۲ هزار تن گندم و جو در شهرستان ارومیه
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه گفت: پیش بینی می شود در سال جاری بیش از ۵۷ هزار تن گندم و ۵ هزار تن جو در این شهرستان تولید و از این میزان ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، علی پیرمرادی ضمن اعلام این خبر افزود: امسال ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ارومیه به کشت گندم اختصاص یافته است که ۳۰ هکتار آن دیم و ۱۰ هکتار آن گندم آبی و نیز ۲ هزار هکتار جو کاشته شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه ضمن اعلام متوسط عملکرد گندم در این شهرستان اظهار داشت: امسال با توجه به خشکسالی، کاهش بارندگی و عدم توزیع مناسب باران، متوسط عملکرد محصول گندم در مزارع دیم ۰/۷ تن و در مزارع آبی ۴/۳ تن بوده و لازم است کشاورزان در امر برداشت مزارع خود برای تامین نیاز بذری سال آینده جدیت و اهتمام خاص داشته باشند.

پیرمرادی در ادامه افزود: بیشترین سطح زیر کشت مزارع گندم شهرستان ارومیه در حوزه عمل مراکز سرو و دیزج دول با سطح زیر کشت ۹ هزار و ۶ هزار است.

همچنین وی بالاترین سطح زیر کشت را ارقام سرداری، آذر۲، باران و هما از ارقام دیم و میهن، حیدری و پیشگام را از ارقام گندم آبی برشمرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در ادامه گفت: گندم مازاد بر مصرف کشاورزان در ۸ مرکز خریداری و به سیلوها و مراکز خرید دولتی تحویل داده شود که ۹ نفر کارشناس تحت عنوان عاملین و ذی حساب برای نظارت بر خرید به شرکت غله معرفی شده اند.

گفتنی است امسال گندم با قیمیت ۵ هزار تومان از کشاورزان خریداری می شود که این میزان نسبت به مشابه پارسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز