وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد فرودگاە سنندج شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۴ - ۱۱:۰۵:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۲۳۶۵
وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وارد فرودگاە سنندج شد
علی‌اصغر مونسان برای سفری دو روزە وارد سنندج شد و در فرودگاە این شهر مورد استقبال استاندار کردستان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ افتتاح مرکز اقامتی تفریحی سپهر تابناک غرب در دیواندرە، افتتاح کاخ موزە خسرو آباد در سنندج و چندین برنامە فرهنگی و گردشگری دیگر جزو برنامە‌های سفر دو روزە وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کردستان است.

مجتمع تفریحی و گردشگری سپهرتابناک یکی از بزرگترین مجتمع‌های گردشگری استان که در شهر دیواندره قرار دارد، دارای بخش‌های مختلف و متنوعی از جمله مجموعه مدرن پارک آبی، استخر، رستوران، شهربازی، سالن چند منظوره، جایگاه پمپ بنزین، هتل، پارکینگ و فضای سبز بوده که در غرب کشور کم نظیر است.

این مجتمع در ۱۹ هزار و ۲۴۳ مترمربع زیربنا و با بیش از یک هزار میلیارد ریال تسهیلات و سرمایه گذاری ساخته شده است که برای بیش از ۱۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

فاز نخست کاخ موزه فرهنگ و مفاخر ایران زمین نیز روز دوشنبه در عمارت تاریخی خسروآباد سنندج با حضور وزیر میراث فرهنگی افتتاح می‌شود.

وی بازدید از مجسمه ایثار و مقاومت مردم کردستان، زیپ لاین و پل معلق سنندج را از دیگر برنامه‌های علی اصغر مونسان در روز نخست سفرش به استان عنوان کرد و گفت: بازدید از پایگاه هورامان و بررسی آخرین وضعیت پرونده ثبت جهانی هورامان و نیز نشست با انجمن‌ها و جوامع بخش خصوصی استان از جمله برنامه‌های وزیر میراث فرهنگی در روز سه شنبه است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز