یادداشت روز؛

مردم را با مفهوم "طرح صیانت" آشنا کنید!

۱۴۰۰/۰۵/۰۹ - ۱۰:۴۶:۲۰
کد خبر: ۱۲۱۳۶۶۷
مردم را با مفهوم طرح صیانت آشنا کنید!
نمایندگان مردم در بهارستان که سودای صیانت از حقوق ولی نعمتانشان در فضای مجازی را در سر دارند، گویا هنوز با اصل شفاف سازی بیگانه اند و اعتقادی به اقناع افکار عمومی ندارند.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حتما در روزهای اخیر در ایامی که باید در شادی و سرور به مناسبت عید غدیر قرار می گرفتیم بارها و بارها با موجی از اعتراضات و نگرانی مردم در فضای مجازی مواجه شده اید. چرا که در روزهایی که مردم باید شادمان از بزرگترین عید خود باشند با تصویب یک طرح جنجالی کامشان تلخ شده است.

به هیچ عنوان مخالف یا موافق طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی نیستم. از آنجا که از سال گذشته تا امروز که این طرح به تصویب رسیده هیچ گونه جریانی جهت اقناع افکار عمومی به راه نیافتاده است نمی توانیم حامی جزئیات آن باشیم یا آن را نقد کنیم، فقط می توان گفت کمی مردم را از خودتان بدانید و با آن ها حرف بزنید.

بدون شک بخش عمده ای از نگرانی مردم ناشی از بی اطلاعی آن ها از طرح صیانت بوده و بعضا نگران تعطیلی کسب و کارشان هستند اما بد نیست بدانیم این طرح هنوز ضمانت اجرایی ندارد و قرار است تا در کمیسیون مشترکی با حضور کارشناسان حوزه فضای مجازی واکاوی شود.

نخستین گام برای صیانت و ساماندهی باید این باشد که جمعیت بیش از 40 میلیون کاربری که بخش قابل توجهی از آن ها کسب و کارشان وابسته به این فضاست بدانند که طرح مذکور بنای بستن فضای مجازی و تعطیلی کسب و کارشان را ندارد.

نمایندگان اگر نمی دانند بدانند که تصویب طرح این چنینی آن هم در شرایطی که کشور با معضلات بزرگی چون خوزستان، سیستان بلوچستان، بی آبی و بی برقی دست و پنجه نرم می کند نیازمند همراهی آحاد جامعه است.

متأسفانه عدم شفافیت، انتشار دیرهنگام متن طرح و عدم اقناع افکار عمومی بازار شایعات را تا جایی داغ کرده که مردم نگران تبدیل شدن ایران به کره شمالی هستند و حتی برخی از اقدام محمد علی شاه قاجار در خصوص مجلس به نیکی یاد کرده اند!

نمایندگان محترم!

مرغی که از این بام پریده اعتماد است. لطفا با مردم کمی حرف بزنید و اجازه ندهید تعدادی از سلبریتی های بیسواد و البته رسانه های معاند با حمله به افکار عمومی اندک امید باقی مانده را از بین ببرند و کار دولت جدید را در بدو آغاز فعالیت دشوارتر از قبل کنند.

حدود 45 درصد مردم امیدوار به تغییر وضعیت کنونی در دولت جدید بوده اند اما گویا مسئولین بجای روشنگری و جلب اعتماد عمومی دانسته یا ندانسته بدنبال سیاه نمایی هستند. در روزهای اخیر گرایش مردم و نخبگان به بحث مهاجرت چند برابر گذشته شده و رشد چند صد درصدی کلمات و مفاهیم مرتبط با مهاجرت در موتورهای جستجو گواه بر این ادعاست.

مردم عزیز!

قطعا فضای مجازی در هیچ کجای دنیا به اندازه ایران رها نیست و حتی در کشورهایی که ادعای آزادی و حقوق شهروندی دارند هم نمی بینید که نوجوانان با قمه به اینستاگرام بیایند و عده ای هم با تجمل گرایی و پررویی تمام با به راه انداختن سایت های بِت و شرط بندی جیب مردمشان را خالی کنند.

مردم فهیم!

قطعا در خصوص کسب و کار و تفریحتان حق دارید نگران باشید اما سلبریتی های توخالی و رسانه های سیاه باز گزینه مناسبی برای جلب توجه شما نیستند و با کمی مطالعه به جزئیات طرح صیانت پی ببرید و بدون اینکه ذهنتان را بازیچه کسی کنید خودتان ببینید که در فضای مجازی چقدر با دنیا فاصله داریم. خودتان در فضای غیراحساسی مطالعه کنید و ببینید که آیا کره شمالی می شویم یا ایران باقی خواهیم ماند؟

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز