یادداشت روز؛

آقای سجادی؛ برای پرش از موانع ورزش آماده‌اید؟

۱۴۰۰/۰۶/۰۴ - ۰۹:۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۲۲۴۹۲۲
آقای سجادی؛ برای پرش از موانع ورزش آماده‌اید؟
بعد از خون دل خوردن های بسیار اهالی ورزش از حضور افراد غیر متخصص در این حوزه، روز گذشته فردی بعنوان چهارمین وزیر ورزش و جوانان کشور انتخاب شد که نه تنها عکس با شورت های ورزشی رنگارنگ در سابقه اش دیده می شود بلکه رکورددار تاریخ رشته دوومیدانی ایران نیز هست.

به گزارش خبرگزاری برنا استان البرز، حمید سجادی که با 165 رای موافق از سوی نمایندگان ملت جانشین مسعود سلطانی فر شد، ده سال پیش هم از سوی محمود احمدی نژاد برای این وزارتخانه به مجلس پیشنهاد شده بود اما نتوانست رای اعتماد نمایندگان را بدست آورد؛ آقای دونده اکنون در دولت سیزدهم در حالی متولی ورزش کشور شده که موانع بسیاری را در مسیر توسعه ورزش پیش روی خود می بیند و با گذشت زمان می توان فهمید که چقدر برای حضور در این میدان بزرگ آماده است.

سجادی که در ایام انتخابات برای نشستن بر کرسی شورای شهر تهران هم برنامه ریزی کرده بود گویا به جایگاهی در دولت رئیسی رسیده که از جنس آن است و به آن تعلق دارد. آقای قهرمان شاید اگر در همان زمان احمدی نژاد به وزارتخانه می رفت با بسیاری از چالش های امروز مواجه نبود و مجبور نبود انرژی زیادی صرف بازگرداندن حقوق طبیعی ورزش ایران کند.

حمیدرضا سجادی و جامعه ورزش و جوانان کشور بخوبی می دانند که حضور در دو المپیک و مدال های آسیایی به هیچ عنوان ضامن موفقیت وزیر ورزش نیست و فقط با کار و تکیه بر ظرفیت نیروی انسانی جوان و متخصص می توان موانع ورزش را پشت سر گذاشت و از دوران بی تدبیری و نا امیدی عبور کرد.

به نظر می رسد آقای دونده باید باردیگر بند های کتانی اش را محکم ببندد و از لحظه ورود به وزارتخانه تا سوت پایان در جهت رفع چالش ها و اعتبار بخشیدن به ورزش ملی دوندگی کند.

سجادی را باردیگر باید در قامت یک دونده ببینیم. برای پس گرفتن میزبانی تیم های فوتبال در بازی های آسیایی باید دوندگی کند، برای رفع تعلیق جودو که فدراسیون جهانی بطور ظالمانه ای آن را اعمال کرده باید دوندگی کند. برای نظارت بر قراردادهای ترکمانچای با چشم رنگی ها و حفظ اعتبار ایران در دنیا باید دوندگی کند. بله، سجادی برای گرفتن کرسی در مجامع بین المللی هم باید دوندگی کند.

بدون شک اگر سجادی علم مدیریت ورزش و توان دویدن نداشت، هرگز از سوی رئیس جمهور بعنوان وزیر پیشنهاد نمی شد و نمایندگان مجلس هم او را انتخاب نمی کردند. اما باید پذیرفت که او به تنهایی نمی تواند در این برهه حساس بار مشکلات را بر دوش بکشد و پاسخگوی عملکرد وزرای پیشین خود باشد.

وزیر جدید اگر استخوان ترکانده ورزش نبود و به مانند قبلی ها از مسیر سیاست سر از ورزش در می آورد تکلیفمان با او معلوم بود اما سجادی با کوله باری از تجربه و دانش آمده و این انتظار از او می رود که بر تمام انتصاب های گذشته این وزارتخانه نظارت داشته باشد و در صورت مشاهده هرگونه کم کاری و کم تحرکی با جدیت تمام آن ها را به سمت درب خروج هدایت کند.

از سجادی انتظار می رود که سفارش پذیر نباشد و با استفاده از چهره های جوان و متخصص، امید را به ورزش ایران بازگرداند. او از استان های کشور و ظرفیت ها و چالش های آن نباید غافل شود و به معنای واقعی کلمه ورزش را تبدیل به ویترین زیبایی برای نمایش جامعه ایران کند.

سجادی و مدیران ورزش و جوانان کشور در 4 سال آینده باید توجه ویژه ای به امور جوانان به خصوص ازدواج و نشاط آن ها داشته باشد که اگر چیزی غیر از این رخ دهد نمی توان موفقیتی را برای این وزارتخانه متصور بود.

کیست که نداند تحقق این اهداف آن هم در این برهه زمانی که ورزش دنیا که رنگ و بوی سیاست به خود گرفته، چقدر سخت است. اما در گام دوم انقلاب ما به تعهد و تخصص جوانان این مرز و بوم ایمان داریم و مطمئنیم با انتصاب های درست و منطقی از سوی وزیر ورزش حداقل از چالش های این حوزه عبور خواهیم کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز