نماینده ولی فقیه در لرستان :

نقطه قوت روحیه مطالبه گری در بین جوانان است / نمایندگان استان در مجلس علایق و سلایق شخصی را کنار بگذارند

۱۴۰۰/۰۶/۰۶ - ۰۰:۱۱:۳۰
کد خبر: ۱۲۲۵۴۷۲
نقطه قوت روحیه مطالبه گری در بین جوانان است / نمایندگان استان در مجلس  علایق و سلایق شخصی را کنار بگذارند
حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید به گونه‌ای عمل کنند که شاهد اختلاف نظر فراوان در آراء و نظرات آنها نباشیم.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان؛  حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی در خطبه های این هفته  نماز جمعه خرم آباد با اشاره به آیه ۳۰ سوره نحل وَقِیلَ لِلَّذِینَ اتَّقَوْا مَاذَا أَنْزَلَ رَبُّکُمْ ۚ قَالُوا خَیْرًا ۗ لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا فِی هَٰذِهِ الدُّنْیَا حَسَنَةٌ ۚ وَلَدَارُ الْآخِرَةِ خَیْرٌ ۚ وَلَنِعْمَ دَارُ الْمُتَّقِینَ و سفارش همگان به رعایت تقوا الهی، خویشتن داری و تسلط بر خواهش های نفسانی اظهار کرد: زمانی که نبی مکرم اسلام (ص) به پیامبری مبعوث شدند و قبل از اینکه به مدینه هجرت کنند به تدریج این رویداد مبارک به اطلاع افراد و گروه‌های مختلف می‌رسید در ایام حج وقتی افراد گروه گروه به مکه وارد می شدند و درباره پیامبر اسلام(ص) مطالبی را شنیده بودند از مردم سوال می کردند که در مکه چه خبر است؟ پروردگار شما چه چیزی را برای شما فرو فرستاده است از این حادثه و رویداد جدید سوال می کردند.

اوافزود: آن هایی که مشرک بودند می گفتند أَسَاطِیرُ الْأَوَّلِین است داستان ها و افسانه‌های باطل و خرافه است که در گذشته وجود داشته است و پیامبر اینها را جمع آوری نموده است و نوشته است و ارائه می دهد و اساطیر جمع اسطوره و اسطوره یعنی افسانه های باطل و خرافه ای که واقعیت ندارد و این مطالب شفاهی بوده و پیامبر این افسانه ها را جمع آوری نموده و مکتوب کرده است،رویداد بعثت و انقلاب پیامبر اسلام (ص) را این چنین تجزیه و تحلیل می کردند.

شاهرخی تصریح کرد: وقتی مردم بلاد دیگر از انسان‌های مؤمن در مورد پیامبر اسلام (ص) سؤال می‌کردند آنان در پاسخ می‌گفتند خداوند خیر و خوبی فرستاده است، خیر تعبیر زیبا ومطلق است و خیر و خوبی معنا جامع ای دارند یعنی خیر شامل نیکی ها،سعادت و موفقیت های مادی و فعالیت های موثر و ارزشمند فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی می شود، یعنی می گفتند پیامبر(ص) برای ما برنامه‌های فرهنگی، دینی، اقتصادی و سیاسی آورده و تمام خوبی‌ها را پیامبر اسلام (ص) از جانب خداوند برای ما آورده است و در یک معنا پاسخ مشرکان و مؤمنان در خصوص بعثت پیامبر(ص) متفاوت بود.

امام جمعه خرم آبادبا یادآوری اینکه به استناد آیه ۳۰ سوره نحل، خاطر نشان کرد : لِلَّذِینَ أَحْسَنُوا فِی هَٰذِهِ الدُّنْیَا حَسَنَةٌ؛ هر کس در این دنیا کار نیکو انجام بدهد این کار دنیایی چون رنگ نیکی دارد خداوند به او در این دنیا نیکی می دهد البته آن چیزی که در آخرت به او می دهند بهتر از حسنه ای است که در دنیا می دهند

اوبا استناد آیه ۳۰ سوره نحل، گفت: وَلَدَارُ الْآخِرَةِ خَیْرٌ البته سرای آخرت بهتر و خوب تر است نسبت به آنچه که در دنیا می دهند؛ وَلَنِعْمَ دَارُ الْمُتَّقِینَ؛ چه خوب جایگایی است آن خانه ای که برای انسانهای با تقوا آماده شده است آن خانه چیست؟

در توضیح سرای آخرت خداوند متعال می فرماید: «جَنَّاتُ عَدْنٍ یَدْخُلُونَهَا تَجْرِی مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ» بهشتی است که برای همیشه انسان های متقی در آن وارد می شوند و دارای درختانی است که آبهایی از زیر این درختان عبور می کند البته این تنها چیزی نیست که به متقین پاداش می دهند بلکه فراتر از آنچه که گفته شد به انسان های با تقوا می دهند؛ «لَهُمْ فِیهَا مَا یَشَاءُونَ» در آنجا هر چه بخواهند و اراده کنند فراهم است و تنها جایی که هرچه بخواهند به او می دهند آن سرای انسان های با تقوا است در دنیا محدودیت است و هر چه انسان بخواهد به او نمی دهند تصریح کرد: تقوا را باید با مجاهدت کسب کرد تا بتوان با حفظ تقوا، توشه آخرت را کامل کنیم‌.

 حجت الاسلام و المسلمین  شاهرخی با سفارش همگان به رعایت تقوای الهی ،گفت: امام سجاد (ع) می‌فرماید: عملی که رنگ تقوا داشته باشد صرف نظر از کمیت ناچیز نیست و ارزشمند است، خداوند عملی که رنگ تقوا داشته باشد را می‌پذیرد و خداوند عمل اندک و ناچیز را نمی پذیرد پس معلوم می شود که اکسیر تقوا به هر چه برخورد و یا همراه باشد آن را ارزشمند می کند، ایشان فرمود در شگفت هستم که کسانی از برخی از غذاها پرهیز می‌کنند به واسطه اینکه احتمال می‌دهند آسیب جسمی به آنها وارد شود اما از گناهی که همراه خودش ننگ، ذلت و خفت به همراه خود دارد، از آن دوری نمی‌کنند.

او با اشاره به وضعیت شیوع بیماری کرونا در کشور و استان لرستان،تصریح  کرد: روزانه شاهد از دست دادن عزیزانی می‌شویم که اینها برای ما اندوه بار و تأسف آور است، باید تلاش کنیم زنجیره این ویروس با هم یاری، تعاون و همکاری همه قطع شود، تعداد مبتلایان اندک و تعداد کسانی که درمان می‌شوند افزایش یابد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، عنوان کرد: باید با گسترش واکسیناسیون به نقطه مطلوبی برسیم تا شاهد از دست دادن عزیزانمان نباشیم، لازم است فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت اصول بهداشتی را داشته باشیم، در اجتماعات غیر ضروری حضور پیدا نکنیم، کاری نکنیم که امت اسلامی تضعیف شود، تضعیف امت اسلامی حرام است و اگر ما خدایی ناکرده سهواً یا عمداً بدون ملاحظه  و بی توجه عمل کنیم و نتوانیم این ویروس را کنترل کنیم نهایتاً منجر به تضعیف امت اسلامی می‌شود که امری حرام است.

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: البته باید از همه نمازگزاران که فاصله اجتماعی، اصولی بهداشتی و استفاده از ماسک را رعایت می‌کنند تشکر کنم، قطعاً حضور نمازگزاران در نماز جمعه مانند حضور در هشت سال دفاع مقدس به یاد ماندنی خواهد بود و در تاریخ آینده این کشور و اسلام چنین فداکاری ثبت و ضبط خواهد شد.

او ادامه داد: ما با دو دسته انسان‌ها روبرو هستیم، دسته ای پرچمدار کرامت ، شرافت، عزت و حق بوده‌اند و انسان‌های دیگری در راستای رذالت و پستی و برای تثبیت باطل تلاش کرده و می‌کنند افزود: در این هفته مناسبت سالگرد ارتحال شخصیت بزرگی به نام آیت الله العظمی مرعشی نجفی در سال ۱۳۶۹، ارتحال شیخ طوسی و مؤسس حوزه علمیه نجف در سال ۴۰۰ هجری، ارتحال حسن ابن یوسف معروف به علامه حلی ۴۲۶ هجری، ناپدید شدن امام موسی صدر در سال ۱۳۵۷ رهبر شیعیان لبنان را داریم، وقتی کارنامه اینها را نگاه می‌کنیم می‌بینیم که انسان‌هایی بوده‌اند که پرچمدار کرامت و شرافت بوده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: با تدریس، تألیف، ساخت، احداث و تأسیس کتابخانه های کم نظیر، حفظ و نگهداری میراث و معارف گرانقدر اسلامی، ساخت مدارس متعدد علمیه، کارهای ارزشمند خدماتی، خدمات عام المنفعه و… از جمله ویژگی‌های این انسان‌ها بوده و امروز از آثار همه این بزرگان در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، تربیتی، مؤسسات علمی و… مورد استفاده طلاب، دانشجویان و مراجع بزرگوار تقلید است.

او با اشاره به اینکه اکنون که حزب الله لبنان آمریکا و اسرائیل را به زانو در آورده است نتیجه ی تدبیر و تلاش های دینی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی امام موسی صدر رهبر شیعیان لبنان که ایرانی بوده اند، خاطر نشان کرد: از طرف دیگر خباثت را در کسانی مانند منافقین کور دل را داریم که در ۸ شهریور دو خدمتگذار نظام جمهوری اسلامی ایران شهید رجایی و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد جواد باهنر را به شهادت رساندند، تخریب حرمین عسگرین (علیهم السلام) در سال ۸۴ توسط داعش و… از دیگر این اتفاقات است، شهید رجایی و شهید باهنر دو ماه در مسند خدمتگزاری ریاست جمهوری و نخست وزیری بودند که به وسیله منافقین زشت خو، زشت صفت و بد کردار به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

او یادآورشد: این ترورها موجی از نفرت را نسبت به اینها در میان مردم به وجود آورد اما این دو شهید بزرگوار گرچه در مدت کوتاهی در این مسند بودند اما از همان آغاز فعالیت‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی خود به دنبال حاکمیت به شکل نبوی و علوی بودند، برقراری عدالت اجتماعی، خود را وقف خدمت به مردم کردن، امتیازات شخصی و خانوادگی را از خودشان منتفی کردند، زندگی مردمی و احوالات و زندگی آنها قبل از مسئولیت و بعد از مسئولیت تفاوتی نکرد. از جمله ویژگی‌های این دو شهید بزرگوار بوده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان  بیان کرد: کسانی که در جایگاه خدمتگزاری به مردم هستند و یا خود را برای ورود به خدمتگزاری به مردم آماده می‌کنند لازم است رفتار و کردار این دو شهید بزرگوار را مطالعه و بررسی کنند، همان سیره نبوی و علوی را یاد بگیرند و خود را ملتزم بدانند که عملشان به گونه‌ای باشد که موجب خشنودی خداوند متعال و رضایت مردم باشد.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: آنچنان نباشد که مردم روز شماری کنند که چه زمانی از دست این اشخاص به ظاهر خدمتگزار خلاص می‌شوند و خدمتش به پایان می‌رسد، بلکه به گونه‌ای خدمتگزاری کنند که رضایت خداوند متعال و خشنودی مردم را در پی داشته باشد.

او با اشاره به اینکه ۱۸ وزیر دولت سیزدهم روز چهارشنبه از مجلس شورای اسلامی رأی اعتماد گرفت ، ادامه داد: دولت با اعتماد رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، رأی مردم و رأی اعتماد مجلس، کار خود را جهادی و با قوت و قدرت آغاز می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با تاکید بر اینکه قبل از این دولت چهار رئیس جمهور دیگر بر سر کار آمدند و مقام معظم رهبری از هر کدام مطالباتی داشتند ،افزود: مقام معظم رهبری به ترتیب از این رؤسای جمهور اسلامی ایران، انقلابی گری و عدالت محوری، استقرار عدالت اجتماعی، پرهیز و دوری از شتاب زدگی و حاشیه سازی و بهره گیری از ظرفیت‌های داخلی را مطالبه داشتند.

حجت الاسلام شاهرخی  اضافه کرد: انقلابی گری و مردم داری مطالبه مقام معظم رهبری از پنجمین رئیس جمهور بوده است، تمسک به ارزش‌ها و اصول اساسی انقلاب اسلامی، حضور مردم در حل مسائل کشور، مبارزه با فساد و مفسد، برنامه محوری در اقتصاد و ارتباط با نخبگان از جمله تأکیدات مقام معظم رهبری از پنجمین رئیس جمهور است.

او گفت: وقتی عملکرد چهار رئیس جمهور گذشته را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که بخشی از مطالبات مقام معظم رهبری بر زمین مانده است، ملت، دولت و مقام معظم رهبری متوجه عملکرد دولت سیزدهم هستند از این رو شخص رئیس جمهوری اسلامی و هیئت دولت در آزمون خطیری قرار دارند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان د با بیان اینکه با آمدن دولت جدید تغییراتی در سطوح و لایه‌های بالا و پایین در دولت رخ می‌دهد، خاطر نشان کرد: هر گاه این تغییرات و جابجایی‌ها در راستای تبدیل به احسن باشد رشد و توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را برای استان در بر دارد و نفع آن هم به مردم می‌رسد، اگر در سطوح ملی و کلان برنامه‌های تحول زا اجرا و انتصابات ایجاد تحول کند ولی در استان لرستان این امر محقق نشود موجب عقب ماندگی استان می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی گفت: نمونه آن این بود که در دولت گذشته لرستان به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی تعیین شد، اما ما آثار تحقق این امر را در استان مشاهده نکردیم، معلوم می‌شود که یک جای این کار اشکال دارد و باید در این تغییر و تحولات دقت کنیم.

او یادآوری کرد: در این تغییر و تحولات و جابجایی‌ها اگر تمرکز بر تعهد، تخصص، دانش، تجربه، توانایی، دانایی، جهادی و انقلابی عمل کردن، پاکدستی، فساد ستیزی، کار شبانه روزی و با برنامه باشد، قطار توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی در مسیر خودش رو به جلو حرکت خواهد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اما اگر این شرایط در برخی از مناصب رعایت نشد، روابط بر ضوابط مجدد حاکم شد، سهم خواهی ها حاکم شد، دولت، ملت، انقلاب و استان است که متضرر می‌شود.

حجت الاسلام شاهرخی با تاکید بر اینکه نقطه قوت روحیه مطالبه گری در بین جوانان مؤمن، انقلاب، پای کار، معنویت گرا، اخلاق مدار و عدالت خواه بوده که در استان شکل گرفته است ادامه داد: مطالبه گری و عدالت خواهی بر پایه رعایت اصول اخلاقی و به دور از پرخاشگری، تلخ زبانی و ترش رویی باشد، با یاری خداوند این مطالبه گری با این اوصاف خواهد توانست رنج و رنگ عدم توسعه در لرستان رفع کند.

او افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی علایق و سلایق شخصی را کنار بگذارند، به کلان استان توجه کنند، به مجموعه‌ای که بتواند تورم، بیکاری، عدم رونق مطلوب کسب و کار، آسیب‌های اجتماعی، محرومیت زدایی، کارخانه‌های تعطیل شده، بازآفرینی شهری و دهها مشکل را برطرف کند توجه کنند، اینها همه در سایه با هم بودن و یک صدا بودن، حرکت در مسیر نورانی امامین انقلاب اسلامی و راه عزت آفرین و شرافت و کرامتی است که شهدا به ما اهدا کرده اند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان عنوان کرد: اگر کسانی بخواهند در هر سمتی به تبعیض‌های ناروا، جذب نیروی بدون ضابطه، حاکم کردن روابط بر ضوابط مانند گذشته اقدام کنند از طریق قانون تخلف آنها پیگیری می‌شود، هم رئیس جمهوری و هم رئیس قوه قضائیه خط قرمزشان مبارزه با فساد و مفسد، روابط به جای ضوابط و… است و در هر قوه و هر جایی و منصبی و مسندی باشند اقدامات قانونی در مورد آنها پیگیری خواهد شد.

حجت الاسلام شاهرخی  تاکید کرد: کسانی که کار خود را با قوت و بر اساس قانون انجام دهند مورد مدد و حمایت همه قرار می‌گیرند و کسانی که در وظایف خود ناتوان و کوتاهی کنند مورد سوال قرار خواهند گرفت و باید پاسخگوی عملکرد ضعیف خود باشند.

او گفت: نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی باید به گونه‌ای عمل کنند که شاهد اختلاف نظر فراوان در آراء و نظرات آنها نباشیم چرا که این امر  چهره خوبی از استان در مرکز به نمایش نمی‌گذارد و باید توجه کنند در این روزهای حساس وظیفه مهمی بر دوش آنها گذاشته شده که سرنوشت استان را  تا سال‌های سال رقم خواهد زد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به سوگندی که یاد کرده‌اند باید در تغییرات و جابجایی‌های پیش رو تنها به دنبال سربلندی و سر افرازی اسلام و محرومیت‌زدایی از چهره استان باشند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز