۲۴۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد

۱۴۰۰/۰۶/۱۵ - ۱۵:۳۵:۳۵
کد خبر: ۱۲۲۹۹۵۹
۲۴۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای آذربایجان‌غربی کشف شد
فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی از کشفیات ۵ ماهه گذشته کالای قاچاق به ارزش بیش از ۲۴۱ میلیارد ریال در سطح حوزه استحفاظی استان خبر داد.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، سردار یحیی حسین خانی در گفتگو با خبرنگاران گفت: ۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۹۸۰ نخ انواع سیگار قاچاق، ۴۴۸ هزار و ۲۱۴ قلم دارو، ۹ هزار و ۹۸۵ قطعه خودرویی، ۱۳ کیلوگرم نقره، هزار و ۱۰۱ قلم لوازم آرایشی و بهداشتی، یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۵۰ دینار عراقی، ۶۱ هزار و ۶۸۰ دلار، ۸ هزار و ۶۰۰ یورو، ۲۷۵ متر پارچه، ۴۴۰ ثوب البسه و ۳۶ جفت کفش در مرزهای استان جزو مهمترین کشفیات مرزبانان استان در این مدت است.

وی ادامه داد: مرزبانان استان با حضور مداوم در انسداد نوار مرزی و با ایجاد طرح‌های ایست و بازرسی در محورهای مواصلاتی طی ۵ ماه گذشته موفق شدند با دستگیری ۳۷۰ نفر از قاچاقچیان، زمینه دست یابی به امنیت پایدار را فراهم کردند.

حسین خانی با اشاره به توقیف ۳۱۰ دستگاه خودرو و ۱۹۴ رأس احشام قاچاق که در این امر مورد استفاده قرار می‌گرفت عنوان کرد: کارشناسان ارزش ریالی کشفیات را ۲۴۱ میلیارد و ۷۲۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریال برآورد کرده اند.

فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌غربی خاطر نشان کرد: مرزنشینان به منظور صیانت و پاکسازی روستاهای مرزی از وجود افراد مجرم یا سودجو، و در راستای کاهش جرایم و تخلفات مرزی و ارتقا امنیت پایدار و جلوگیری از آسیب‌های سو قاچاق کالا در چرخه اقتصادی کشور با اعلام هر گونه اطلاعات و اخبار مرتبط به پلیس ۱۱۰ یا پاسگاه محلی، یار و همراه مرزبانان در حفظ امنیت اجتماعی در مناطق مرزی هستند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز