۲۸۰۰ میلیارد ریال در گردشگری آذربایجان‌غربی سرمایه‌گذاری می‌شود

۱۴۰۰/۰۶/۱۸ - ۱۱:۴۳:۳۷
کد خبر: ۱۲۳۱۱۹۴
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: ۶۰ طرح گردشگری با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی در سطح استان در حال اجراست.

به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، جلیل جباری افزود: در حال حاضر رویکرد این اداره‌کل حمایت از ایجاد تاسیسات مدرن گردشگری مانند تله‌کابین و سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری آبی است.

وی بیان کرد: با بهره‌برداری از ۶۰ طرح سرمایه‌گذاری در حال اجرا ۲ هزار تخت اقامتی به تعداد تخت‌های استان اضافه می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طبق آخرین آمارها که پیش از کرونا جمع‌آوری شده در سطح کشور نزدیک به ۷۰ درصد گردشگری کشور از نوع داخلی بوده و این آمار برای آذربایجان غربی نیز صدق می‌کند.

وی افزود: پیش از شیوع کرونا، روند سفر به استان صعودی بوده و تعداد گردشگران در سال ۱۳۹۸ در مقایسه با سال ۱۳۹۷چندین برابر شده بود.

جباری ادامه داد: این استقبال گردشگران از سفر به آذربایجان غربی به گونه‌ای بود که ضریب اشغال هتل‌های استان به طور میانگین ۷۰ درصد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه یکی از دلایل جذب گردشگر ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری است، ادامه داد: در حالت کلی ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری به طور مستقیم وظیفه این اداره‌کل نیست بلکه شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌های مربوطه باید برای ایجاد این مراکز برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کنند.

جباری با بیان اینکه هر میزان تعداد مراکز تفریحی، گردشگری، اقامتی در استان افزایش پیدا کند به همان میزان، ماندگاری و تعداد روزهای اقامت مسافران در استان افزایش خواهد یافت، افزود: میراث‌فرهنگی با تسهیل روند صدور مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات در حد توان سعی می‌کند با جذب سرمایه‌گذار از ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری حمایت کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز