تزریق بیش از ۴۵ هزار دُز واکسن کرونا در خواف

۱۴۰۰/۰۶/۲۰ - ۰۸:۱۰:۱۶
کد خبر: ۱۲۳۱۶۸۷
تزریق بیش از ۴۵ هزار دُز واکسن کرونا در خواف
فرماندار خواف گفت: ۴۵ هزار و ۳۷۶ دُز واکسن کرونا تاکنون در این شهرستان جنوب استان خراسان رضوی به افراد واجد شرایط و گروههای هدف تزریق شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حسین سنجرانی در این خصوص اظهار کرد: از این میزان ۳۱ هزار و ۸۴۴ دُز در مرحله نخست و ۱۳ هزار و ۵۳۲ دُز در مرحله دوم تزریق شده است.

وی ادامه داد: ۲۵ هزار و ۴۳۷ نفر افراد بالای ۴۰ سال در نوبت نخست و ۱۱ هزار و ۹۵۴ نفر نیز در نوبت دوم واکسینه شده اند و بقیه سایر گروههای هدف را تشکیل می دهند.
فرماندار خواف گفت: واکسیناسیون گروه سنی ۳۵ سال به بالا (متولدین ۱۳۶۵ و قبل از آن ) از امروز شنبه بیستم شهریورماه در این شهرستان آغاز می شود. 

سنجرانی افزود: واکسیناسیون به منزله مصون سازی کامل افراد در برابر بیماری کووید ۱۹ نیست و همه آحاد جامعه باید با رعایت پروتکلهای بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و مسایل پیشگیرانه از ابتلای خود و اطرافیانشان به این بیماری جلوگیری کنند.

وی اظهار داشت: موثرترین گزینه در مهار ویروس کرونا رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری اجتماعی در کنار واکسیناسیون است.

سنجرانی  ابراز امیدواری کرد که با افزایش رعایت پروتکل های بهداشتی در کنار سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون، ویروس کرونا در شهرستان خواف کنترل و مهار شود.

چهار مرکز واکسیناسیون کرونا شامل مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در تالار پامچال رو به روی پارک وحدت و مراکز شبانه روزی سنگان، سلامی و قاسم آباد این شهرستان در تمامی ایام هفته از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ فعال است.

براساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی ۲۴ ساعت گذشته، ۴۴۵ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست داده و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۱۳ هزار و ۳۸۰ تن رسید.

به گزارش روز جمعه ایرنا از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا کنون ۲۱ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۲۰ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۱ میلیون و ۶۹۶ هزار و ۵۶۹ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۳۳ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۹ دُز رسید.

همچنین در شبانه روز گذشته یک میلیون و ۳۹ هزار و ۹۶۲ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شد.

همچنین از دیروز تا امروز ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۱ هزار و ۱۱۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۱۸۷ نفر از آنها بستری شده و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به پنج میلیون و ۲۵۸ هزار و ۹۱۳ نفر رسید.

خوشبختانه تا کنون چهار میلیون و ۵۰۹ هزار و ۹۰۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند.

براساس این گزارش همچنین هفت هزار و ۴۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز