جلب مشارکت شهروندان و فرهنگ سازی از طریق رسانه در رفع مشکلات شهر تأثیرگذار است

۱۴۰۰/۰۶/۲۲ - ۰۹:۲۶:۴۳
کد خبر: ۱۲۳۲۷۵۲
اعضای شورای شهر و شهردار منتخب در دیدار با مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان بر لزوم تعامل با رسانه در راستای جلب مشارکت و اعتماد شهروندان به مجموعه شهرداری و همچنین فرهنگ سازی مناسب در جهت رفع مشکلات و معضلات شهری تاکید نمودند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رئیس شورای اسلامی شهر سنندج در این دیدار عنوان کرد: صدا و سیما؛ صدا و ندای مردم جامعه است و با وجود آن جامعه توسعه می یابد چرا که مردم به صدا و سیما اعتماد کامل دارند.

فرزاد زارعی گفت: صدا و سیما در مدیریت شهری نقش ویژه ای داشته و باید این همکاری به ویژه در حوزه تولید برنامه هایی با محور فرهنگ شهروندی پررنگ تر شود.

وی افزود: رسانه ها بویژه صدا و سیما نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ شهروندی داشته و افزایش مشارکت شهروندان از طریق رسانه بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه قریب به 90 درصد از شهروندان عوارض سالیانه را پرداخت نمی کنند تاکید کرد: این رسانه می تواند در فرهنگ سازی در زمینه پرداخت عوارض بسیار تاثیرگذار باشد.

زارعی اظهار داشت: در بحث کرونا نیز صدا و سیما با اطلاع رسانی در این حوزه و فرهنگ سازی نقش ویژه ای را در سلامت شهروندان ایفا نمود.

دکتر فرهاد میمنت آبادی عضو شورای شهر هم  گفت: مهم ترین رسالت صدا و سیما عملیاتی نمودن افکار و اندیشه های مردم است.

وی اظهار داشت: صدا و سیما موثرین و کارآمدترین ارکان نظام مقدس ما و دیگر نظام ها است و برخی مواقع هم بسیار و مظلوم  واقع می شود.

وی ضمن تشکر از زحمات  کارکنان این سازمان عنوان کرد: انعکاس و پیگیری مطالبات مردم و همچنین انعکاس خدمات نظام کار بسیار سختی است.

میمنت آبادی تاکید کرد: نگاه شورای دور ششم تنها مختص به فعالیت های شهرداری نسیت و دیگر مسائل شهری هم نظیر کیفیت آب شرب سنندج توسط این نهاد مردمی رصد و پیگیری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: تعاملات شهرداری و شورای شهر با صدا و سیما در راستای فعالیت های فرهنگی و فرهنگ سازی خواهد بود که این خود سرمایه گذاری در جهت رفع مشکلات و معضلات  سطح شهر است.

اسعد فریدی عضو شورای اسلامی شهر سنندج افزود: بزرگترین معضلات شهرداری و مدیریت شهری از طریق رسانه و فرهنگ سازی قابل رفع بوده و با فعالیت های فرهنگی می توان بسیاری از مشکلات سطح جامعه را حل کرد.

 بهروز ابراهیم آبادی عضو شورای شهر نیز گفت: تقویت فرهنگ و فرهنگ سازی موجب دفاع و حفظ هنجارها و کم رنگ نمودن ناهنجاریها خواهد شد.

سالار علی ویسی دیگر عضو شورای شهر هم بر لزوم توجه رسانه ها به مناطق حاشیه ای کم تر برخوردار تاکید کرد و افزود: با همراهی و تعامل با رسانه ها می توان بسیاری از مشکلات سطح شهر بویژه نقاط حاشیه ای را رفع کرد.

در ادامه این دیدار شهردار منتخب نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره منصور ساعدی خبرنگار و تصویر بردار با اخلاق آن سازمان و تبریک روز سینما به تمام فعالان این حوزه اظهار داشت: زکات علم و تجربه؛ حدمت رسانی به مردم است.

سید انور رشیدی گفت: شهر موجود زنده ای است که با برنامه ریزی های فرهنگی می توانیم این شهر را زنده تر و زیباتر سازیم.

وی در خصوص ساماندهی وانت بارهای میوه فروش تصریح کرد: باید بسیاری از تهدیدها را با برنامه به فرصت تبدیل کنیم  و با برنامه ریزی مناسب می توان صنوف آلاینده و مزاحم را نیز ساماندهی کرد.

وی تاکید کرد: در بخش اعتمادسازی شهروندان به شهرداری نیازمند تعامل و همکاری همه رسانه ها از جمله صداو سیما هستیم.

رشیدی افزود: اجرایی نمودن شهرداری الکترونیک یکی از اقدامات مهم در راستای تسهیل در خدمات رسانی به شهروندان خواهد شد که باید آن را اجرایی نماییم.

وی از مدیران صدا و سیمای مرکز کردستان درخواست نمود: با توجه به انتخاب سنندج بعنوان شهر خلاق موسیقی تمهیدات لازم در خصوص پخش موسیقی فاخر کوردی در شبکه های سراسری را نیز فراهم نمایند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان نیزعنوان کرد: شهر دارای هویت بوده و چند بعدی و چندوجهی است و از آنجا که شهر همانند موجود زنده ای است بنابراین با مسائل و مشکلات عمده ای روبرو است.

جعفر عبدالملکی بیان کرد: شهر به عنوان یک سیستم عمل نموده و همکاری و تعامل بین دستگاهها در جهت عبور و حرکت سیستم  تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد: شهر بدون مشکل، انحراف و جرم وجود ندارد پس باید مسائل شهری را خوب بشناسیم؛ مسائلی از قبیل بیکاری، حاشیه نشینی، طلاق، اعتیاد و برخی دیگر از آسیب ها از مهم ترین معضلات شناخته شده در سطح شهر است.

وی تاکید کرد: مبادی ورودی و خروجی شهر بسیار حائز اهمیت است و باید در راستای زیباسازی و ساماندهی آن اقدام شود.

عبدالملکی در نهایت تصریح کرد: سنندج شهر خلاق موسیقی بهترین فرصت برای معرفی هرچه بهتر شهر به تمام جهانیان است.

وی از آمادگی صدا و سیما با تمامی دستگاهها از جمله شورا و شهرداری در راستای رفع مشکلات سطح شهر خبر داد و گفت: امیدواریم با فرهنگ سازی و برنامه ریزی مناسب گام مهمی در جهت امید آفرینی و ایجاد جامعه بانشاط برداریم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز