دکتر سجاد انوشیروانی مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل:

روح پهلوانی و جوانمردی در ورزش باستانی و زورخانه ای متجلی می شود

۱۴۰۰/۰۶/۲۳ - ۱۳:۰۰:۲۱
کد خبر: ۱۲۳۳۴۳۴
روح پهلوانی و جوانمردی در ورزش باستانی و زورخانه ای متجلی می شود
دکتر انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل در دیدار با اعضای تیم ملی زورخانه ای و کشتی پهلوانی عنوان کرد: روح پهلوانی و جوانمردی در ورزش باستانی و زورخانه ای متجلی شده است.

به گزارش برنا از اردبیل، دکتر سجاد انوشیروانی مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل به همراه محمد شهباز علیزاده، رئیس هیات زورخانه ای و کشتی پهلوانی استان اردبیل و مدیر تیم های ملی فدراسیون و مسئولین ورزش شهرستان سرعین با اعضای و کار فنی تیم ملی ورزش زورخانه ای و پهلوانی در شهرستان سرعین دیدار و گفتگو کرد.

مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل در این دیدار ضمن تاکید بر داشتن روحیه پهلوانی و جوانموردی یک ورزشکار در تمامی عرصه های زندگی ورزشی و شخصی خود گفت:  روح پهلوانی و جوانمردی در ورزش باستانی و زورخانه ای دمیده شده و تجلی یافته است .

او افزود: بسیار نکوست که روح پهلوانی و جوانمردی را به تمام جامعه به ویژه جامعه ورزش و جوانان تزریق کنیم چرا که بزرگترین ارزش و اخلاق نیک داشتن در جامعه روحیه جوانمردی است.

دکتر انوشیروانی با اشاره به برنامه عصر جدید و نمایش ویژه باستانی کاران در این برنامه و تقدیر علی جلیلی وند ورزشکار ملی این رشته ورزشی در راستای ترویج این رشته  در بین جوانان و نوجوانان تصریح کرد: با کاری که ورزشکاران این رشته در برنامه تلویزونی عصر جدید کردند روح و منش پهلوانی و جوانمردی را در کل جامعه تزریق کردند و شور و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای گرایش به این رشته ورزشی بیشترشد.

او با اشاره رابطه‌ی ورزش پهلوانی و زورخانه ای با اصول دین مبین اسلام اضافه کرد: در حقیقت ورزش زورخانه‌ به لحاظ روحی، معنوی و عرفان اسلامی و آئین ملی مانند نگینی در بین ورزش های دیگر خود را حفظ کرده است و این  ورزش با مرام پهلوانی و فرهنگ اصیل ایرانی‌ها آمیخته است و برای پر رنگتر شدن آن در سطح جامعه، مردم و ورزشکاران باید توجه بهتر و بیشتری به این رشته ورزشی داشته باشند.

مدیر کل ورزش وجوانان استان اردبیل رشد و توسعه این رشته ورزشی را ضروری خواند و اظهار داشت: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای باید بطور صحیح به نسل آینده انتقال یابد که اگر مورد غفلت واقع شود روز به روز کمرنگ‌تر خواهد شد و احیای دوباره آن کاری سخت و مشکل خواهد بود.

 او  گفت: برای همگانی کردن  ورزش زورخانه ای در سطح جامعه و بین مردم باید تلاش و کوشش بیشتری صورت گیرد چراکه با همگانی کردن آن می‌توان جوانانی سالم و سرزنده و آینده‌ای امید بخش داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز