میزان تست‌های مثبت PCR و رپید کاهشی ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته است

۱۴۰۰/۰۷/۱۱ - ۱۰:۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۱۶۷۳
میزان تست‌های مثبت PCR و رپید کاهشی ۳۰ تا ۴۰ درصدی داشته است
مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در روزهای اخیر میزان تست‌های مثبت PCR و رپید کاهشی 30 تا 40 درصدی داشته است و موارد مثبت PCR از 60 درصد به 20 درصد و موارد مثبت رپید از 40 درصد به 10 درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر محمدحسن درخشان اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد آن بودیم که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم ،موج پنجم بحران کرونا کنترل شده، اما این مهم به معنای پایان بحران نیست و نباید وضعیت را عادی پنداشت تا گرفتار موج ششم بحران کرونا نشویم.

وی بیان کرد: در حال حاضر روزانه 2500 مراجعه‌کننده به مراکز منتخب کرونا داریم و گرچه این عدد به یک سوم روزهای اوج که بیش از 7500 نفر بود رسیده، اما هنوز با عدد هزار نفری که قبل از موج پنجم داشتیم هنوز فاصله زیادی داریم.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه تنها راه کنترل بیماری کووید 19 گسترش واکسیناسیون کرونا است، خاطرنشان کرد: در بحث تأمین واکسن نگرانی‌ نداریم و تنها دغدغه ‌مان در خصوص مراجعه مردم بوده و از تمامی افراد واجد شرایط واکسیناسیون می‌خواهیم تا بدون توجه به یک واکسن خاص به مراکز واکسیناسیون مراجعه نمایند و بدانند که بهترین واکسن، در دسترس‌ترین واکسن است.

دکتر درخشان تصریح کرد: میانگین تست‌های PCR مثبت از 60 درصد به 20 درصد رسیده و امیدواریم که این روند کاهشی همچنان تداوم یابد و در بخش رپید تست‌ها هم که 40 درصد مثبت را داشتیم، اکنون شاهد کاهش این عدد به 10 درصد هستیم.

وی با ذکر این نکته که مردم نباید به شایعات و تبلیغات ضدواکسن در فضای مجازی اهمیت دهند، تأکید کرد: معتقدیم کسی که واکسن نزند حق‌الناس را رعایت نکرده و اطمینان واکسن‌های مصرفی به حدی بوده که هر دریافت‌کننده مشوق حداقل 10 نفر دیگر شده است و این مهم نشان از سلامت واکسن‌های مصرفی دارد.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: مراجعات بی‌دلیل در مواردی همچون تست کرونا کاهش یافته، اما همچنان هست و همانگونه که مکرر اعلام شده هیچ نیازی به انجام تست کرونا قبل از دریافت واکسن کرونا نیست و اگر فرد علامتی نداشته باشد و یا در 10 روز اخیر با بیمار کرونایی در ارتباط نبوده مراجعه‌اش به مراکز واکسیناسیون کرونا بلامانع است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز