مدیرکل ورزش وجوانان لرستان :

افزایش کمی وکیفی تعداد سمن های حوزه جوانان در لرستان/ ثبت ۷۳ سمن در حوزه ورزش وجوانان لرستان تاکنون / هدف ما استفاده از نیروهای انقلابی، متدین وجهادی درحوزه فعالیت سمن هاست / درصدد بازپس گیری خانه های جوان در شهرستانها هستیم

۱۴۰۰/۰۸/۱۱ - ۲۲:۰۸:۴۷
کد خبر: ۱۲۵۵۶۵۴
افزایش کمی وکیفی تعداد سمن های حوزه جوانان در لرستان/ ثبت ۷۳ سمن در حوزه ورزش وجوانان لرستان تاکنون / هدف ما استفاده از نیروهای انقلابی، متدین وجهادی درحوزه فعالیت سمن هاست / درصدد بازپس گیری خانه های جوان در شهرستانها هستیم
حشمت الله امان الهی با اشاره به افزایش کمی تعداد سازمانهای مردم‌نهاد در مدت کوتاه ،ارتقا سطح کیفی سمن ها را با برگزاری کارگاه‌های توانمند سازی ،از اولویت های حوزه جوانان اداره کل ورزش وجوانان لرستان دانست .

به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان؛ امان الهی روز سه شنبه در حاشیه کارگاه آموزشی توانمندسازی سازمان های مردم نهاد حوزه  ورزش وجوانان که در خانه جوان خرم آباد برگزارشده بود، اظهارکرد:  تاکنون 73 سمن در حوزه ورزش وجوانان لرستان  به ثبت رسیده است و پیش بینی ما این است این تعداد تا پایان سال به 100 سمن برسد.

او افزود: علاوه بر رشد کمی سمن های حوزه جوانان در استان با برگزاری این دوره های آموزشی نیزمی توانندباعث رشد کیفی سازمانهای مردم نهاد شد .

امان الهی با بیان اینکه هدف ما افزایش تعداد سازمانهای مردم نهاد وایجاد رقابت سالم بین آنها و همچنین جلوگیری از انحصار طلبی است، عنوان کرد:  در کنار این اقدامات  با برگزاری دوره های آموزشی کیفی سازی سامانه‌ای مردم نهاد در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان با تاکید براینکه  تمام تلاش ما این است که برنامه ریزی ها  درراستای  توانمندسازی و آشنایی بهتر سمن ها  با وظایف خودشان انجام گیرد،تصریح کرد:سمن ها برای اثرگذاری بهتر و مفید باید بهترین خدمات را به جامعه ارائه دهند وبازوی ورزش وجوانان در ارائه خدمات به جامعه جوان‌استان باشند.

 او با تقدیر از شیرپور مسئول خانه جوان خرم آباد برای احیا و فعال کردن خانه جوان مرکز استان، یادآورشد:این خانه قبلاً استیجاری بود وهزینه های هنگفتی  بابت اجاره  آن پرداخت می شود . که با واگذاری این مکان دولتی بعنوان خانه جوان علاوه بر صرفه جویی در هزینه های دولتی ، با حضور نیروهای انقلابی و متدین و با کارهای جهادی،  محیطی امن برای سازمانهای مردم نهاد و جوانان ایجاد شده تا سازمانهای مردم نهاد و جوانان با خاطری آسوده به این مرکز مراجعه و برنامه های خود را اجرا کنند و در این‌زمینه  دغدغه های اداره کل نیزکاهش پیدا کرده است .

امان  الهی  با اشاره به وضعیت خانه های جوان در سطح شهرستان های استان نیز یادآورشد: با باز پس گیری برخی خانه های جوان وتعمیر آنها سعی در تجهیز این خانه ها در ۳ شهرستان شد ؛البته تجهیز این خانه ها ادامه خواهد  داشت و تلاش ما این است  تا سایر خانه های جوان نیز بازپس گیری شده و در اختیار جوانان وسمن های  قرار گیرد.

او با بیان عملکرد  مثبت و چشمگیری در حوزه های مختلف جوانان از جمله توسعه تعداد مراکز مشاوره و حتی برنامه های مهم مثل اجرای طرح منش با مشارکت و کمک جهاد دانشگاهی عنوان کرد: در حوزه جوانان باید فعالیت ها ملموس تر شود و از ظرفیت همه سازمانهای مردم نهاد استفاده کرد .

مدیرکل ورزش وجوانان لرستان تاکید کرد: که سازمانهای مردم نهاد غیر انتفاعی ، غیر سیاسی  هستند اما اعتباراتی که از بخش دولتی دریافت می کنند باید شفاف باشد و گزارشات مربوطه بموقع ارائه گردد.

به گفته امان الهی برنامه اداره کل ورزش وجوانان لرستان پیگیری مطالبات همه ی جوانان استان خو اهد بود .

نظر شما