آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۲۴ آبان ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۸/۲۴ - ۱۰:۱۱:۱۰
کد خبر: ۱۲۶۱۲۶۵
آخرین و جدیدترین آمار کرونایی استان خراسان رضوی تا ۲۴ آبان 
۱۴۰۰
دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر وضعیت کرونا در شهرستانهای خراسان رضوی شکننده است و تعداد مبتلایان در برخی از مناطق استان رو به افزایش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، دکتر علی‌اصغر انجیدنی نسبت به تغییر رنگبندی کرونایی در خراسان رضوی و احتمال افزایش تعداد شهرستانهای قرمر هشدار داد و افزود: در صورت تداوم وضعیت موجود احتمال تغییر رنگ و قرمز شدن برخی از شهرستانهای نارنجی مانند قوچان و خواف در خراسان رضوی وجود دارد.

وی ادامه داد: هم اکنون سه شهرستان کاشمر، بردسکن و خلیل آباد استان در وضعیت قرمز، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، مشهد و ۱۳ شهرستان دیگر در وضعیت زرد و ۱۰ شهرستان هم در وضعیت آبی قرار دارند.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: هم اکنون قرارگاه مدیریت کرونا در همه دانشکده ها و دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در استان خراسان رضوی فعال شده است و فرآیند بیماریابی، درمان بیماران و پیگیری نیازها و مشکلات آنان به جد دنبال می شود.

وی افزود: در قرارگاههای مدیریت کرونا کمیته‌های بهداشت، دارو، درمان، فناوری اطلاعات، اطلاع‌رسانی، نظارت و پایش، مشارکت‌های مردمی و دانشجویی فعال است و بدین طریق گزارش های روزانه تمامی کمیته‌ها بلافاصله مورد بررسی قرار می‌گیرد تا نیازهای موجود در کوتاه‌ترین زمان ممکن برطرف شود.

دکتر انجیدنی بر رعایت پروتکلهای بهداشتی همزمان با توجه به پوشش فراگیر واکسیناسیون از سوی مردم تاکید و بیان کرد: رعایت پروتکلهای بهداشتی در استان به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است که باید چاره اندیشی شود.

وی ادامه داد: اقشار مختلف مردم بدانند کرونا تمام نشده است چرا که ویروس کرونا جهش دارد و ممکن است دچار جهش های بدتر شود که عدم رعایت پروتکلها و بی توجهی به واکسیناسیون زنگ خطر شیوع دوباره این ویروس را خواهد نواخت.

دبیر قرارگاه مدیریت کرونا در خراسان رضوی گفت: در حال حاضر  میزان تزریق دز نخست واکسن کرونا در خراسان رضوی ۲ درصد از میانگین کشوری بالاتر است و این در حالی است که میزان تزریق دز دوم واکسیناسیون کرونا در این استان، کمتر از میانگین کشوری است.

وی افزود: حدود ۸۵ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در خراسان رضوی دز نخست واکسن کرونا و قریب به ۶۲ درصد آنها نیز دز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون شش میلیون و ۳۷ هزار و ۷۱۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۲۸ هزار و ۱۶۷ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین پنج میلیون ۶۹۵ هزار و ۹۴۹ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

هم‌اینک ۲۶ شهر کشور در وضعیت قرمز، ۸۷ شهر در شرایط نارنجی و ۲۲۲ شهر در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند. ۱۱۳ شهر نیز در وضعیت آبی قرار گرفته‌اند.

همچنین تاکنون ۵۵ میلیون و ۷۳۲ هزار و ۶۶ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا، ۴۲ میلیون و ۱۹۳ هزار و ۷۳۴ نفر دوز دوم آن را زده‌اند و  ۵۱۴ هزار و ۷۹۰ نفر نیز سومین دُز واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۹۸ میلیون و ۴۴۰ هزار و ۵۹۰ دوز رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز