اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان اردبیل با معرفی برگزیدگان این دوره برگزار شد

۱۴۰۰/۰۸/۲۸ - ۱۷:۵۴:۲۳
کد خبر: ۱۲۶۳۲۱۸
اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان اردبیل با معرفی برگزیدگان این دوره برگزار شد
اختتامیه چهارمین دوره کتاب سال استان اردبیل با معرفی برگزیدگان این دوره برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این آئین گفت: انتخاب کتاب سال استان اردبیل، بستری برای رشد کمی و کیفی کتاب در استان است.
عبدالله بحرالعلومی افزود: کتاب و فرهنگ مطالعه کتاب در بین مردم ایران زمین و همچنین در استان اردبیل از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. بطوریکه، نقال‌خوانی، با قدمتی طولانی در فرهنگ و آداب و رسوم ایرانیان، نشانگر این است که فرهنگ کتابخوانی از دیرباز در جامعه ما مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به چالش‌های حوزه توزیع کتاب افزود: متأسفانه، شاهد مشکلات فراوانی در سیستم توزیع کتاب در کل کشور هستیم که امیدواریم با برنامه ریزی و تدابیر مناسب، فرایند توزیع کتاب در کشور بهبود یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به سرانه مطالعه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: علل و عوامل مختلفی در پایین بودن سرانه مطالعه کتاب نقش دارند که با قرار گرفتن کتاب در سبد خانوار، بعنوان نیازمندی‌های یک خانواده، سرانه مطالعه و فرهنگ کتاب و کتابخوانی از رشد قابل توجهی برخوردار خواهد بود.

بحرالعلومی گفت: انتخاب کتاب سال استان، فرصتی برای تقدیر و قدردانی از فعالین حوزه کتاب است و این عرصه، بستری برای رشد کمی و کیفی کتاب را در استان اردبیل فراهم می‌کند.

وی با اشاره به چهارمین دوره انتخاب کتاب سال استان اردبیل بیان کرد: آثار در موضوعات ده گانۀ رده بندی دیویی و نیز گروه کودک و نوجوان ارزیابی و داوری شد در این دوره، در مجموع ۱۱۵ عنوان مورد ارزیابی قرار گرفت که پس از داوری مرحلۀ اول ۳۴ عنوان کتاب به مرحلۀ دوم راه یافت که از میان آثار یادشده، پس از ارزیابی دقیق و علمی هر اثر توسط حداقل دو نفر از داوران، ۵ عنوان کتاب، برگزیده و ۹ عنوان کتاب، شایستۀ تقدیر شناخته شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل همچنین در پایان سخنان خود، از انتخاب محفل شعر و ادب شمس عطار اردبیلی به عنوان محفل برتر کشور خبر داد و از دبیر این محفل مهدی میرزا رسول زاده و دیگر عوامل محفل، تقدیر و قدردانی کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز