مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

خانواده‌های شهدا چشم و چراغ مسیر زندگی هستند

۱۴۰۰/۰۹/۰۱ - ۱۶:۲۶:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۴۷۱۸
خانواده‌های شهدا چشم و چراغ مسیر زندگی هستند
صبح امروز آیین رونمایی از فصل اول این مستند سریالی در تالار شهر مشهد مقدس به میزبانی اداره کل ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد.

به گزرش خبرگزاری برنا از مشهد، در آغاز این برنامه محمد حسین زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه عنوان کرد: امروز خانواده‌های شهدا چشم و چراغ مسیر زندگی ما هستند تا راه را گم نکنیم. ما به دعایشان محتاج هستیم تا دعا کنند و بتوانیم این ماموریت را به سرانجام برسانیم.

این مقام مسئول ادامه داد: برای اینکه جامعه سالمی داشته باشیم و حرکت آینده خود و خانواده‌مان را تضمین کنیم، نیاز است که از الگوی سالمی برخوردار باشیم که بهترین الگو شهدا هستند. بسیاری از التهاباتی که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به واسطه الگوهای کپی برداری شده و نسخه‌هایی است که در خارج از کشور برای ایران پیچیده شده‌اند. لذا کسانی که به آن نسخه‌ها اعتماد کردند و امضای آن طرف آبی‌ها را حجت دانستند سال‌ها مسیر رشد و پیشرفت کشور را متوقف نمودند، اگر قرار بود شهدای ما در هشت سال دفاع مقدس منتظر می‌ماندند که فلان کشور یا رییس جمهوری یا فلان سازمان بین المللی کمک کند، معلوم نبود چه قدر از کشورمان باقی می‌ماند و اگر مدافعان حرم منتظر سازمان‌های بین المللی می‌بودند امروز نه تنها کشورهای محور مقاومت بلکه تا همدان و کرمانشاه، تهران و مشهد زیر چکمه‌های تکفیری‌ها بود.

معرفی ایثارگری خانواده‌های شهدا به جامعه

مهدی قرآنی، دبیر پویش مردمی سراج و کارگردان مستند سریالی «راوی» نیز در حاشیه آیین رونمایی از این اثر گفت: راوی، گوشه‌ای از شرح زندگی مادران، پدارن، همسران و فرزندان شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس و مدافعان حرم حضرت زینب(س) است که که بعد از اتمام ماموریت‌شان در جبهه‌های جنگ کمتر کسی به سراغ آن‌ها رفته است. قهرمانان گمنامی که حماسه آفریدند اما در گمنامی به سر می‌برند و کمتر کسی آن‌ها را می‌شناسد.

کارگردان مستند سریالی راوی ادامه داد: ما در راوی سعی داریم تا علاوه بر معرفی شهدا، ایثارگری همسران، پدران و مادران این عزیزان را نیز پر رنگ کنیم و به جامعه بشناسانیم. همسری که در خصوص نگهداری و مراقبت از همسر جانبازش ایثارگری می‌کند و یا مادر و پدری که از پاره جگرشان دل می‌کَنند و او را راهی میدان نبرد می‌کُنند تا اسلام بماند و امنیت در پهنه کشور سایه بیندازد.

قرآنی ضمن قدردانی از همت و تلاش عوامل این سازنده این مستند گفت: فصل اول این مستند در هفت قسمت با عنوان‌های«صبوری راضیه»، «درمیان آتش»، «خادم الاسراء»، «قهرمان»، «مرد آهنی»، «35 سالگی» و «جاودانگی محمد» تهیه و تولید شده است و به زودی فصل دوم آن در قالب هشت قسمت دیگر کلید خواهد خورد. این طرح به سفارش معاونت فرهنگی و رسانه اداره کل ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی تهیه و تولید شده است. علی‌رضا سیرجانی دستیار کارگردان و برنامه ریز، معصومه ترک‌نژاد نویسنده، امیر رضا سیرجانی و محمد دانایی تصویربردار، سید عباس علوی عکاس، امیر محمد کمیلی صدابردار، رضاکیانی پشتیبانی، عباس مروتی تدارکات و ابوالفضل جامی منشی صحنه عوامل سازنده این مستند سریالی هستند.

قرآنی با بیان اینکه در راه شکل گیری پویش سراج و تهیه و تولید مستندات شهدایی اگرچه کمیت‌هایی وجود داشته و دارد، تاکید کرد: تا اینجای مسیر توانسته‌ایم با امکانات محدود صورت خود را سرخ نگه داشته و کارها را جلو ببریم. بی‌شک با اعتماد و اعتقادی که به عوامل همراه در سراج دارم می‌دانم با حمایت سازمان‌ها، سرمایه گذاران و متولیان امر می‌توانیم آینده روشنی را در زمینه تولید محتواهایی با پیوست ایثار و شهادت در کشور رقم بزنیم و نامی از شهدا نه تنها در کشور بلکه فراتر از مرزها به یادگار بگذاریم. البته این را هم بگویم که این روزها حال فعالان فرهنگی خوب نیست و عدم حمایت متولیان امر خیلی از این افراد را به کار دیگری مشغول ساخته است. لذا از خیرین و سرمایه گذارانی که در این مسیر دغدغه‌مند هستند می‌خواهم از ظرفیت جوانان انقلابی استفاده کنند و ضمن حمایت از آن‌ها زمینه تولید محتواهای فرهنگی مانا و ماندگار را فراهم سازند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز