انجام بیش از ۵۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس

۱۴۰۰/۰۹/۰۳ - ۱۲:۳۳:۲۲
کد خبر: ۱۲۶۵۵۴۹
انجام بیش از ۵۰۰۰ مأموریت توسط اورژانس
مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام 5 هزار و 187 مأموریت امدادرسانی به بیماران و مصدومان در آبان ماه سال جاری در استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رضا پیرا اقدامات، عملکرد و فعالیت‌های اورژانس 115 در آبان ماه سال جاری را اعلام کرد.

وی با اشاره به انجام ۵ هزار و ۱۸۷ مأموریت شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها در مدت زمان یاد شده در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد ۳هزار و ۳۵۶ مأموریت مربوط به بیماری‌ها است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: از تعداد مأموریت انجام شده یک هزار و ۲۱ مورد مربوط به حوادث تصادفی و ۵۸۷ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده است.

پیرا اذعان کرد: طی مأموریت‌های انجام شده تعداد ۹۰۲ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و یک هزار و ۸۸۶ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: طی ماه گذشته به یک هزار و ۱۰۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۲۲۹ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی توسط نیروهای اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شده است.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تعداد مأموریت‌های قلبی انجام شده در مدت زمان یاد شده را ۲۳۳ مورد و مأموریت های تنفسی را ۲۴۰ مورد اعلام نمود.

پیرا با بیان اینکه در مدت زمان یاد شده ۸۵ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۷ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

گفتنی است؛ با توجه به استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی در فصول پاییز و زمستان لزوم رعایت نکات ایمنی و استفاده از وسایل استاندارد در راستای جلوگیری از مسمویت با گاز مونوکسید کربن بسیار ضروری است.

انتهای پیام

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز