۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های کردستان اختصاص یافت

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۰۹:۴۹:۳۴
کد خبر: ۱۲۶۶۴۴۲
۲ هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه راه‌های کردستان اختصاص یافت
مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: برای توسعه زیرساخت‌های راه در استان 2 هزار و 870 میلیارد ریال از منابع مختلف در بودجه 1400 پیش بینی شده که تاکنون حدود 624 میلیارد ریال آن اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ عرفان مرادی اظهار داشت: این میزان اعتبار پیش‌بینی شده از محل منابع ملی، استانی و سایر ردیف‌ها در طرح‌های در دست اجرای این استان هزینه می‌شود.

وی افزود: عمده طرح‌های هدف این اعتبارات شامل کریدر بزرگراهی غرب کشور (بزرگراه کرمانشاه - میاندوآب)، جاده مریوان - سنندج، طرح چهار خطه کردن گردنه صلوات آباد (محور سنندج – همدان)،احداث چهار خطه بیجار-دیواندره و چهارخطه سقز-بانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان به طرح کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان گفت: بزرگراه کرمانشاه- میاندوآب بخشی از کریدور بزرگراهی غرب کشور بوده که از ۴۱۶ کیلومتر طول این بزرگراه حدود ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان واقع شده و اکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۵ کیلومتر از این مسیر در کردستان زیربار ترافیک رفته است، اضافه کرد: طول کلی کریدور بزرگراهی غرب کشور یک هزار و ۳۲۸ کیلومتر است که پنج استان غرب کشور را در بر می‌گیرد.

مرادی یادآور شد: اتمام عملیات اجرایی پروژه بزرگراهی کرمانشاه - میاندوآب نیاز به اعتباری بیش از ۳۳هزار میلیارد ریال دارد که در صورت تامین آن و تخصیص اعتبار لازم انتظار می رود در سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: بهبود شرایط ترافیکی، ارتقای سطح برخورداری از راه مناسب، تسهیل مبادلات تجاری، صرفه جویی در زمان و انرژی، کاهش تلفات و ازدیاد ایمنی و همچنین رضایت مندی کاربران از جمله مزایای طرح‎‌های راهسازی است.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

انتهای پیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز