عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد:

لزوم آغاز آموزش اصول ایمنی از سنین کودکی

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۰:۱۶:۴۲
کد خبر: ۱۲۶۶۴۶۸
لزوم آغاز آموزش اصول ایمنی از سنین کودکی
عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهدمقدس گفت: در کنار یادگیری مسائل علمی، آموزش اصول زندگی و ایمنی باید از سنین کودکی آغاز شود تا مبحث آموزش برای شهروندان به معنای واقعی رخ دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد به نقل از ستاد خبری طرح«هم‌سایگی ایمن»، غلامحسین صاحبی درباره نقش آموزش‌های شهروندی در مسائل ایمنی اظهار کرد: امروزه شهروندان برای زندگی در کلانشهرها باید یکسری قوانین اولیه در حوزه‌های مختلف مانند آتش‌نشانی، ایمنی، ترافیک و بهداشت را فراگیرند و در همین رابطه ما باید آموزش را از مدرسه شروع کنیم و اصول زندگی، ایمنی و بهداشت را به کودکان و نوجوانان آموزش دهیم.

وی با اشاره به لزوم توجه مبحث آموزش شهروندی بیان کرد: یکی از وظایف مدیریت شهری مبحث آموزش شهروندی است که در بودجه امسال نیز مبلغ قابل توجهی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهدمقدس اضافه کرد: در همین راستا آموزش و پرورش نیز می‌تواند نقش موثری داشته باشد؛ همچنین باید مدیران شهری در تمام کشور با مدیران آموزش و پرورش هماهنگ باشند و برنامه‌‌های مرتبطی را برای دانش آموزان تنظیم کنند.

وی عنوان کرد: در سال‌های اخیر با همکاری سازمان آتش‌نشانی شهرداری مشهد آموزش‌‎هایی در مدارس ارائه شده ولی ارائه آموزش‌های ایمنی در کتاب های درسی تاثیر بیشتر خواهد داشت.

عضو کمیسیون خدمات‌شهری و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر مشهدمقدس با اشاره به اجرای طرح «هم‌سایگی ایمن» به همت سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: آموزش شهروندان بزرگسال نیز موضوع با اهمیتی به حساب می آید و نیاز است یک شهروند اصول ایمنی را در مجتمع‌های مسکونی یا تجاری وکارگاه‌ها فراگیرد.

صاحبی در ادامه افزود: تجهیزات ایمنی نیز باید در ساختمان‌ها وجود داشته باشد و افرادی که در آن مجموعه حضور دارند بتوانند با آن‌ها کار کنند؛ همچنین مدیران ساختمان با تجهیزات ایمنی و آتش‌نشانی به صورت کامل آشنا باشند. انتهای چیام/

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز