حدود ۴۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مازندران رعایت نمی‌ شوند

۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - ۱۰:۲۵:۵۳
کد خبر: ۱۲۶۶۴۷۳
حدود ۴۰ درصد دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس مازندران رعایت نمی‌ شوند
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۴۰ درصد دانش آموزان مازندرانی که از اول آذر به صورت حضوری در کلاس‌های درس حاضر شدند نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و کرونایی بی‌تفاوت و بی‌اعتنا هستند.

به گزارش برنا مازندران ، دکتر قاسم اویس اظهار داشت: براساس پایشی که از سوی خانه بهداشت مناطق روستایی و شهری مازندران از اول تا چهارم آذر انجام شد ۴۰ درصد از مجموع ۵۲۰ هزار دانش آموزان مازندرانی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و همچنین رعایت فاصله ۲ متری هر یک از دانش آموزان از یکدیگر در کلاس‌های درس بی‌توجه هستند.

وی خاطر نشان کرد: در روزهای گذشته از مجموع چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه در استان، یک‌هزار و ۱۵۵ مدرسه به دلیل بی‌توجهی به قوانین کرونایی از سوی مراکز بهداشت در شهرستان‌های مازندران تذکر کتبی دریافت کردند که ادامه این بی‌اعتنایی‌ها می‌تواند، کلاس‌های درس را کانون اصلی شیوع کرونا ویروس کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه کرد: استفاده نکردن از ماسک در کلاس‌های درس مهم‌ترین نقض قوانین کرونایی در مدارس مازندران است و در صورتی که مُحصل در زمان حضور در کلاس درس ماسک به همراه ندارد، مدیر یا معاون مدرسه موظف به اعطای ماسک به دانش آموز است.

اویس ادامه داد: ۳۵۰ مدرسه در استان مازندران در فهرست مدارسی که ۲ مرتبه از سوی مراکز بهداشت منطقه‌ای مازندران که به دلیل نقض قوانین کرونایی تذکر کتبی دریافت کردند، قرار دارند که در صورت ادامه نقض ضوابط کرونایی، این مدارس دیگر مجاز به تحصیل دانش آموزان به صورت حضوری در کلاس‌های درس نخواهند بود.

وی گفت: وضعیت دریافت واکسن کرونا در بین گروه هدف ۱۲ تا ۱۸ سال دانش آموزی در مازندران باتوجه به زمان‌بندی‌های انجام شده، خوب نیست و قرار بود تا اول آذر سال جاری، تمامی ۳۵۸ هزار دانش آموز واجد شرایط استان دُز دوم واکسن کرونای خود را دریافت کنند که این رقم اکنون حدود ۷۳ درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: تا ۲۰ روز آینده دانش آموزانی که دُز دوم واکسن کرونا خود را دریافت نکرده باشند، حضورشان در مدارس و کلاس‌های درس ممنوع است.

اویس اضافه کرد: از اول آذر تا چهارم آذر سال جاری براساس آمار نفر روز، سه هزار و ۴۵۰ دانش آموز مازندرانی باوجود آنکه از قبل برای حضور در مدرسه اعلام آمادگی کرده بودند به دلیل داشتن علائم ویروس کرونا از حضورشان در کلاس‌های درس ممانعت شد.

وی خاطر نشان کرد: وضعیت باثبات شیوع کرونا ویروس دراستان مازندران بسیار شکننده است و اگر قوانین کرونایی در مراکز تجمعی به ویژه در مدارس رعایت نشود در آینده نزدیک شاهد شیوع گسترده کرونا و ابتلا محصلان به این ویروس خواهیم بود.

از اول سل جاری ۴۳ هزار معلم و ۵۲۰ هزار دانش آموز در چهار هزار و ۲۰۵ مدرسه مازندران همزمان با سراسر کشور فعالیت خود را به صورت حضوری در کلاس‌های درس آغاز کردند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز